Smile and have a good day.

God morgon raringar.

Min Crazy Thursday blev verkligen crazy. Det är alltid lite mer galet på torsdagar. Vi hade studiedag och jag var i Mönsterås hela dagen. På kvällen städade jag lägenheten för att få komma hem till ett rent hem på söndag. Det är väldigt skönt tycker jag, för jag blir alltid lite stressad över att komma hem till en stökigt lägenhet. Efter städning och hemmafix packades väskan inför en helg i Göteborg. Jag och mina kollegor ska på Bokmässan fredag och lördag och därefter ska jag stanna kvar hos min vän Johanna . Det ska bli superkul, både Bokmässan och att umgås med Johanna och vår kompis Jerry. Det var länge sedan vi sågs alla tre, och jag har sett väldigt mycket fram emot det. Den här veckan är det också Johanna som är Veckans inspirationskälla och det känns fantastiskt roligt att få lyfta hennes resa. Så stay tuned och läs om henne senare idag.

Kan ni inte berätta om era helgplaner?

Oavsett vad ni ska hitta på i helgen går ni en uppgift av mig idag. Att le. Att försöka tänka på att vara fina mot er själva, och andra människor i er omgivning. Det sägs att människor som ler mycket har ett en enklare vardag av den enkla anledningen att de ger ett välvilligt intryck. Matematiken är inte särskilt svår: ler du och ser glad ut får du oftast ett leende tillbaka. Och ni vet, glädje föder glädje. Är du positiv kan du också ha positiv inverkan på människor du möter.

Så det är dagens uppmaning: ge dig själv en dag då du är glad och ge ditt leende till andra människor. Ett enkelt knep för att skapa mer glädje i livet.

20130927-085136.jpg

Kommentera

