Hej oktober!

Hej kompisar.

Vilken vacker oktobermorgon jag har fått uppleva idag. På promenaden till jobbet blev jag så där härligt rosig om kinderna, och jag kunde inte undgå hur vackert det är just nu. Färggranna löv och sammetslen luft i halsen. Att se det vackra i det lilla. Idag är en bra dag. Idag börjar starta eget-kursen jag ska gå och jag är väldigt förväntansfull.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia StålhandskeJag är väldigt glad över att jag lyssnade på min kropp igår och tog det lugnt. Ibland får jag fortfarande hejda mig när jag vill göra tusen saker på en och samma gång. Fröken jag tror att jag hinner allt finns givetvis kvar då och då, men skillnaden är nu att jag har verktygen för att bryta ett invant beteendemönster. Jag kan sätta ner foten och säga stopp och belägg. Jag ignorerar inte kroppens signaler, utan jag lyssnar inåt. Jag tar mig tid att reflektera och känna efter och det häftiga är att när jag lyssnar talar mitt inre om för mig vad som är fel. Inombords vet jag alltid vad jag behöver göra, bara jag lyssnar inåt kan jag få svar. Nu tar jag till mig de nya insikterna och arbetar för att göra oktober till en riktigt bra månad. Jag har verktygen, men själva görandet är upp till mig.

Kommentera

