Må bra-hösten

Hej kompisar!

Jag längtar väldigt mycket efter helg. Jag behöver lite andrum och space. Veckan har sannerligen gått i ett och jag vet att jag har gjort lite mer än vad jag borde. Efterklok är lätt att vara, men till nästa vecka ska jag se till att planera in lite mindre. Den här helgen ger jag mig tid till att göra vad jag känner för. Eller ja, vad jag känner för blandat med vad jag behöver göra. Läs: rätta elevtexter och planera. Men jag gör det i min egen takt och jag tar helgen som den kommer. Jag längtar efter tid för mig själv. Jag längtar efter att läsa bok i sängen och skriva och yoga och göra sådant som får mig att få bra.

Och det är alltid lite mer galet på torsdagar. Tänk att det aldrig slår fel. Jag började dagen på gymmet och körde ett bra pass för rygg och biceps. Vilken lycka det är att lyfta lite tyngre, lite mer fokuserat än tidigare. Att bli starkare i kroppen är något jag värdesätter, men det är ett arbete som tar tid. Och det är inte enbart genom att lyfta vikter på gymmet som jag har blivit starkare. Det handlar om balansen ni vet. Om att äta bättre, träna varierat, vila tillräckligt och även att bli mer rörlig i kroppen. Att rörlighetsträna och yoga har gjort stor skillnad för mig på många plan och jag märker att en rörligare kropp är en starkare kropp. Jag sjöng hela vägen hem från gymmet och kände mig sjukt nöjd med min insats. Och min nya hang up: marklyft.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia Stålhandske

Nu är det verkligen höst hörrni. På morgonen får en klä sig varm med överdragsbyxor och jacka och halsduk. Men jag gillar det! Jag gillar den här hösten. För jag ser färgerna och känner luften och tänder ljus på kvällen. Det känns annorlunda för att jag väljer att se det annorlunda och den här hösten kommer att bli den bästa hösten. Må bra-hösten helt enkelt.

2 thoughts on “Må bra-hösten

  1. Idag kunde ditt inlägg ha varit skrivet av mig; jag har tydligen också fått för mig att dygnet består av 34 h… Fuck alltså! Dessvärre kunde inte jag mörda delar av mig på gymmet imorse, då jag i förrgår körde ett (för) TUNGT benpass, vilket resulterade i SMÄRTA! Mina ben är t.o.m. svullna och jag kunde knappt ta mig till jobbet idag. Knuffar någon mig (ja, min kille tycker det e lite kul att jag har så ont… ;)), så faller jag, för låren kan inte spänna sig ordentligt, benen bara viker sig.

    Läääängtar också efter helg, även att det, utöver pt-kunder, kommer innebära rättning av elevtexter + planering (dvs exakt det du skriver. Ge mig höst”lov” NUUUUUU, jag behöver tid till just detta!!!!!).

    Men det är iaf höst, and I looooove hösten!!! 😀
    Kram

    • Ibland får man ju för sig att dygnet har fler timmar än vad det har. Det går ju an någon period, men ganska snart får man ta tag i sig själv och inse att man inte lever för att jobba utan att man jobbar för att leva. Och det där tunga benpasset lät lite galet. Jag hoppas att du kan röra dig igen 😉

      Kram på dig!

Kommentera

