Tacksamhetstisdag: min kropp

Hej kompisar.

Måndagen avslutades med avslappning och spikmatta. Jag tog mig i säng tidigare än jag brukar och det var väldigt skönt att ge sig lite tid att slappna av. Jag har varit lite slarvig med spikmattan på sista tiden, men det är mest för att jag somnar i fosterställning med täcket omvirat fem varv runt kroppen. Så dag ett med något dagligt avslappnande klarade jag alldeles utmärkt.

Idag inleddes med morgongym. Jag körde ett pass för rygg och biceps och smålog för mig själv där i det folktomma gymmet när jag kunde öka vikter i flertalet övningar. Marklyftandet är jag fortfarande försiktig med och fokuserar på teknik och uthållighet, men även där märker jag att framsteg görs. Det är ju väldans roligt.

Ibland tänker jag hur gymmandet kan se ut från någon annans perspektiv. Och då menar jag hur man beter sig när man är i sin egen värld. Jag vet inte hur det är med er, men när jag kör järnet och går in i zonen sjunger jag med till musiken, ibland tyst mimande, ibland lite lallande. Jag tar i och gör grimaser och ler för mig själv när jag orkar lyfta tyngre. Ibland speglar jag mina muskler och tar kort på mig själv. Det är säkerligen inte en ovanlig syn men ändå; det måste se lite roligt ut.

Idag vill jag rikta stor tacksamhet till min kropp. Jag har gjort det förr och jag gör det igen och jag kommer att göra det igen. För min kropp är fantastisk. Den gör så mycket för mig och jag är tacksam för det. Jag har ju inte direkt historia av att se mig själv i spegeln och gilla det jag ser men idag kände jag verkligen att min kropp är en bra kropp. En stark kropp, en kropp att lita på. Vi har våra ups and downs men när balansen finns där samarbetar vi på bästa sätt.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia StålhandskeVad är du tacksam för idag?

Kommentera

