Man kan vara nöjd

Söndagen lider mot sitt slut och jag är så nöjd. Nöjd med dagen, nöjd med mig själv. Inte bara för att jag har gjort rättningshögen mindre utan också för att jag har fyllt dagen med en god atmosfär. Hela dagen har bara varit fin. Ni vet en sådan där dag när det egentligen inte händer något världsomvälvande men en dag som ändå känns så där rätt igenom bra. Så har min dag varit.

Att jag har stuvat om och styrt upp min ekonomi, varit i kontakt med ansvarig för utbildning och fixat nya datum till dessa och planerat lite annat smått och gott inför framtiden med mitt företag spelar också roll. Eller ja, det spelar stor roll. Bollen är i rullning. Beslut har tagits. Och det liksom pirrar precis över allt i hela kroppen.

Ibland tänker jag att jag är tokig som tänker göra det här. Ska jag driva ett eget företag? Jag läste företagsekonomi på gymnasiet för tio år sedan, men därefter har jag inte haft en endaste liten tanke på att driva företag. Jag har ju utbildat mig till lärare och tagit svindyra lån och har skulder och tänkt att lärare, det vill jag vara hela livet. Men nu, nu känns det rätt. I hela kroppen faktiskt. Och den där lilla, elaka rösten som säger att jag inte kan, den tystnar jag ner. Den kan dra dit pepparn växer. Precis som tokiga karlar och surströmming.

Så god natt kära ni. Jag somnar med den härligaste känslan i världen. I en säng jag äntligen äger och med en känsla i magen som säger: jag kan!

Och just det. Jag tänkte skriva en bok också.

God natt!

6 thoughts on “Man kan vara nöjd

    • Tack Sara! Det känns jätteroligt att höra att du upplever mig som full av energi och inspiration. Värmande ord 🙂 Det handlar många gånger om att våga. Att våga prova och att våga misslyckas. Skrämmande vissa stunder men känslan övervinns när man får känna att man faktiskt kan 🙂 Kram på dig!

    • Det fina är ju att man inte behöver göra samma hela livet. Att det går att förändra. Jag tycker väldigt mkt om mitt jobb som lärare också, men det innebär ju inte att jag inte kan prova annat. Spännande vill jag säga 🙂

    • Det känns häftigt 🙂 Och lite skrämmande, det ska erkännas 😉 Och visst är det så: om jag inte gör det nu, när ska jag då göra det?! Tack för peppen. Det värmer gott!

Kommentera

