Den där kokosmjölksyoghurten: version deluxe

God morgon kompisar!

Äntligen måndag! Vet ni? Idag kunde jag inte hålla mig från gymmet längre. Jag har inte tränat på sex dagar och har känt mig bättre sedan i fredags. Därmed tror jag att kusten är klar. Jag stuvade om i planeringen lite precis innan jag somnade ifrån den där underbart goda söndagen och kände att ett träningspass skulle sätta fin stämning på veckans första dag. Och jag hade så rätt. O boy, vilken kraft jag hade i kroppen. Jag kände mig start, jag hade energi. Sex träningsfria dagar, jo jag tackar sa kroppen. Jag är glad att jag lät kroppen vila så många dagar som jag gjorde men nu ser jag fram emot att få till en riktigt bra träningsvecka. Med tanke på all sparad energi som finns torde det inte bli några problem.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia Stålhandske
kokosmjölksyoghurt, recept Till frukost: den där kokosmjölksvarianten version deluxe. Jag lekte lite i helgen (och för det uppmärksamma ögat är det helgens bild, morgonens innehåll sa bara slurp!) och mixade då fram ett supersmaskigt recept. Jag har beställt Baobab från Superfruit som ska in den här mixen också, sedan är mitt superfruit recipe ready to go. För er som vill mixa den här deluxevarianten utan Baobab kommer receptet här:

frusen mango
granatäpple
jordgubbar
½ -1 kokosmjölk
2 ägg
1 tsk vaniljpulver

Mixa samman. Njut! Jag toppade med chaifrön, loppfrön, pumpafrön, linfrön, kokosflingor och gojibär. To die for!

2 thoughts on “Den där kokosmjölksyoghurten: version deluxe

  1. Ping: Cillas deluxeversion: koksmjölksyoghurt med baobab, mango och grantäpple | En träningsblogg och lite till

  2. Ping: Fyra mejerifria frukostar | En träningsblogg och lite till

Kommentera

