Finfredagsintervaller

Hej sötnosar.

Vad jag har längtat efter den här fredagen. Ni förstår att det är alltid något särskilt fredagen innan ett stundande lov. Atmosfären, känslan, förväntan. Jag arbetar måndag och tisdag nästa vecka, och därefter väntar fem dagars ledighet. Ljuvligt! Dessutom är det löning idag och Skäre Gud vad jag har sett fram emot det. De två senaste månaderna har varit tuffa för mig efter separationen. Bilen är nu såld, sängen är betalad och jag har liksom styrt upp hela den ekonomiska skutan så att jag har stenkoll. En sparplan till utbildningar är upplagd och ja, det känns bara mycket bättre. Jag kan ta hand om mig själv. Jag är nu kapten även på den ekonomiska skutan.

Idag började jag morgonen med finfredagsintervaller – deluxe! Jag visste inte riktigt hur mycket jag kunde trycka på efter förkylningen men kroppen kändes fräsch och det fanns bra med studs i dojan. När jag springer eller cyklar intervaller jobbar jag mycket med den mentala biten under tiden. För ibland tar det emot, och då behöver man tänka rätt för att inte ge upp. Vissa dagar är det lättare, andra dagar är det svårare. Jag jobbar mycket på att ta mig in i zonen, att tänka rätt under träningspasset. Ni har säkert hört uttrycket willingess och det innebär att jag tänker att jag ökar på viljan att stå emot motstånd. Jag tänker helt enkelt på viljan att lyckas och på det som väntar bakom motståndet istället för att tänka på just det motstånd eller den smärta jag upplever för stunden. Jag trycker helt enkelt ”villigheten” uppåt, uppåt istället för att låta motståndet dra ner mig och minska min vilja. Idag hade jag hög willingness och det kändes nästan som att jag lekte mig igenom sex snabba kilometer. Hög på endorfiner. Svettig och glad. En riktigt bra start på dagen! Det kändes så roligt att springa att jag nog måste göra det igen. Wihooo!

entraningsbloggochlitetill, Cecilia Stålhandske

Idag är det dags för en tjej med riktigt hög willingness och förmågan att stå emot när det blåser. En tjej som har hittat sin vilja och sin styrka i det som tidigare har varit svårt. Jag pratar om veckans inspirationskälla i motivationsserien Människor som inspirerar. Stay tuned helt enkelt, det vill ni inte missa.

Kram Cilla!

One thought on “Finfredagsintervaller

  1. Du inspirerar! Dina inlägg i motivationsserien också, förstås, men jag blir så glad av dig. Härligt att du har koll på den ekonomiska skutan (också), det är skönt! Jag är SÅ glad för vår skruttiga diskmaskin gick totalsönder igår. Inte så glad för att den gått sönder men för att jag varit noggrann och sparsam och nu har exakt tillräckligt för en ny på kontot som heter just ”diskmaskin” 🙂

Kommentera

