Glimtar ur en fredag och en lördag

Klockan är efter tolv och jag har precis ätit frukost. Njutbart. Jag har sovit många timmar i natt och vaknade så där härligt pigg och utvilad strax efter åtta. Älsk på helg hörrni.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia StålhandskeIgår bjöd jag hem min kompis Jennifer på middag. Vi åt och drack vin och pratade och fnissade och jag vet inte om det är lagligt att skratta så mycket som vi gjorde. Helt underbar kväll. Vi färgade också håret och gjorde sockerpeeling i ansiktet och på fötterna. Jag blev len som en barnstjärt i ansiktet. Och fötterna, de ska vi inte tala om. Inte nog med det. Jennifer har också lärt sig en teknik hur man kan noppa bort mustasch. Ja, jag har mustasch. Och jättemycket näshår också för den delen. Den här mustaschen är ett jäkla slit att försöka hålla efter med pincett. Svinont gör det. Nu är jag helt fri från mustasch och känner mig helt fräsch. Jag får helt enkelt försöka lära mig hur man gör själv. Allt som behövs är lite sytråd. Simple as that.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia Stålhandske

För sockerpeelingen är det enda ni behöver strösocker och olivolja. För två personer blandade jag 4 msk strösocker och lika många matskedar olivolja. Blanda samman och gno sedan försiktigt in det i ansiktet – på kinderna, på hakan, i pannan och kring näsan. Undvik kontakt med ögonen. Det rev riktigt gott i huden, och när man sedan tvättade bort peelingen var huden fantastiskt len. Vi hade peelingen i ansiktet i cirka femton minuter. På fötterna gnodde vi lite mer rejält eftersom huden är tjockare och lite mindre känslig. Även fötterna blev riktigt lena och sköna.

Nå väl. Efter dagens sköna sovmorgon begav jag mig till gymmet. På schemat stod axlar och rumpa. Det blev ett intensivt pass med superset och många pulshöjande inslag med kettlebellsvingar, hopprep och sidohopp över bänk mellan styrkeövningarna. Svetten riktigt rann och jag kände att min energi verkligen är på väg tillbaka efter förkylningen. Den här veckan kan jag checka av mina fem planerade pass och det känns riktigt gött. Om det blir träning i morgon återstår att se. Jag har nämligen bjudit in till middag och festligheter hos mig ikväll. Det blev ju aldrig någon inflyttningsfest när vi flyttade in här i somras och jag tänkte att jag lika gärna kunde ha skilsmässofest istället. Funkar lika bra och alla tillfällen att bjuda hem vänner är bra tillfällen. Jag ser mycket fram emot kvällen.

Jag hoppas att ni får en riktigt fin lördag!

2 thoughts on “Glimtar ur en fredag och en lördag

Kommentera

