Att träna på att göra klippt ingenting

Hej raringar.

Jag hoppas att er måndag har varit till belåtenhet. Själv är jag fortfarande lite trött efter helgens festliga tillställning och känner verkligen att jag inte är purung längre. Fast allting blev lyckat och trevlig och alldeles jättefnissigt så lite trötthet har det varit värt. Jag lät den duktiga flickan stå åt sidan och städade faktiskt inte bort festen förrän idag. Ett, för mig, väldigt stort steg. Igår umgicks jag med en kär vän hela dagen och jobbade med Mary Kay på kvällen. Jag lämnade alltså spåren efter fest precis som de var och tog tag i uppfräschandet av lägenheten nästan två dygn senare. Och det gick ju precis lika bra som om jag hade panikstädat igår. Nästan bättre tror jag eftersom jag fick träna på att göra klippt ingenting under en hel dag. Den extratimmen som gårdagen bjöd på tillbringades i sängen och det var inte dumt alls. Inte alls dumt faktiskt.

I morgon är jag tillbaka på gymmet igen och tror att kroppen har repat sig efter sena nätter. Jag har planerat in fem pass på gymmet den här veckan. Fem pass och någon morgonpromenad om jag känner för det. Det vankas nämligen höstlov för den här Fröken. Det är välkommet ska ni veta! Idag har jag jobbat och imorgon går jag en datorutbildning, och sedan är det ledighet på riktigt. Jag ska sova på morgonen och träna och äta frukost i lugn och ro. Sedan ska jag jobba lite efter behov och behag (nej, jag blev inte riktigt klar med rättningshögen) och på kvällarna ska jag göra annat. Ni vet göra sådant som jag känner för: läsa bok i sängen eller sitta med datorn i knät och skriva eller dricka te och mysa med en vän eller gå på bio eller något annat mysigt. Jag har egentligen ingenting inplanerat utan tar helt ledigheten precis som den kommer. Det ska bli väldigt, väldigt skönt.

Kommentera

