Intervaller deluxe

God morgon sötnosar.

Den där höstlovslunken fortsätter. Jag bara njuter mest hela tiden! Jag tränar och umgås och tar det mest lugnt. Den där rättningshögen har jag verkligen ignorerat. Det är minsann inget plan your work and work you plan där inte. Det kommer att bli jobbigt för mig nästa vecka, det vet jag, men jag antar att vad jag behövde just nu var att ta det lugnt. Det är på något sätt vad min kropp säger till mig och då lyssnar jag. Jag tror att jag någonstans inte ville att höstlovet skulle bli ett stressmaraton eller ett lov där jag bara jobbade så mycket att jag kommer tillbaka till jobbet och känner mig utsliten. Det har jag gjort förr. Använt min lediga tid till allt annat än att vara ledig och ladda batterierna. Jag blir tydligen klokare med åren även att det faktum att jag har varit väldigt ledig de här dagarna kommer bita mig lite svansen.

Den här morgonen började jag på gymmet och fick med mig Jennifer som sällskap. Vi körde intervaller deluxe på löpband. Jag blev riktigt peppad av att ha någon som sprang jämte mig och körde samma upplägg. Vi jämförde oss inte på något sätt med varandra, utan körde vårt eget race men det var ändå väldigt peppande. Jag kan inte träna med vem som helst, men Jennifer kan jag träna med. 8 kilometer avverkades och efteråt var vi helt trötta men på väldigt gott humör. Jag avslutade passet med ett par magövningar och töj- och böjövningar. En riktigt bra start på dagen.

frukostEfter passet satt frukosten som en smäck. Jag verkar ha fastnat framför datorn nu med ytterligare en kopp kaffe. Det är väldigt skönt hörrni! Fast jag behöver svara på mail och gå igenom vad jag faktiskt behöver göra för att komma i fatt med rättningsarbete och sådant. Tråkigt eller ej, men det behöver göras. Ikväll ska jag på kalas i Törnrosdalen, i övrigt blir det en lugn och skön lördag. I like it!

Vad gör ni idag?

 

2 thoughts on “Intervaller deluxe

    • Det var ett riktigt härligt pass 🙂 Jag ska försöka ge lite tips på intervaller här i veckan. Hoppas att du kan hitta lite inspiration då 🙂

Kommentera

