Ett bokslut av ett höstlov

Jag har haft en sådan bra helg. På alla sätt och vis. Rättare sagt har jag haft ett sådant bra höstlov. På alla sätt och vis. Jag har verkligen fått ladda batterierna och gjort roliga saker. Jag har också tagit det väldigt lugnt mellan varven och fått tid att reflektera, känna efter och koppla av. Jag är tacksam för att jag lät bli att jobba hela lovet och istället var ledig på riktigt. Det har gjort mig gott, och istället för att komma tillbaka till jobbet och känna mig dränerad på energi kan jag komma till jobbet och ha ny energi. Och jag känner sådan tacksamhet för att jag har så fina människor i mitt liv. Mina vänner, vilka klippor de är. Fantastiskt!

Idag har jag varit i Målilla hos Frederika som driver företaget Middag Med Mera. Frederika och jag har lärt känna varandra genom bloggen och det är så himla roligt med dessa bekantskaper som jag har fått genom den här bloggen. Det är något jag är väldigt tacksam över. Det finns himla mycket bra med Internet. När jag kom hem från Målilla gick jag direkt till gymmet och rev av ett riktigt bra pass för axlar, ben och rumpa. Jag var ganska trött och seg där strax innan halv sju, men att vinna över tröttheten och få till ett träningspass botar all trötthet i världen. Jag klev ut från gymmet med en helt annan boost och känsla i kroppen än när jag kom dit. Och det är så häftigt att man genom att göra av med energi kan få ny, god energi i kroppen. Träning är verkligen kärlek på så många sätt för mig.

Jag la upp passet i superset och avslutade med pulshöjande övningar som kettlebellsvingar, hopp över bänk och många benböj med lättare vikter. Eftersom jag var ute efter att ge rumpan en rejäl omgång och inte lägga fokus på framsida lår gick jag inte ner så djupt i benböjen. Jag har fått lära mig att desto djupare man går ner desto mer tar det på framsida lår, och idag var det rumpan jag hade fokus på idag. Just axlar tycker jag om att träna just nu för det är en muskelgrupp där jag har varit ganska svag tidigare men har ökat bra i styrka. Och det är något jag tycker är roligt och motiverande. När jag liksom slänger opp de gamla vikterna lätt som en plätt.

Fem bra pass har jag fått till den här veckan och jag planerar att få till fem pass även kommande vecka. Jag springer minst ett pass med intervaller och därefter delar jag upp styrketräningen i ben/rumpa, rygg/biceps, bröst/triceps och axlar/rumpa. I morgon vilar jag efter tre tuffa pass i helgen, men längtar redan till tisdag. Den där träningen alltså, aj löv it!

Kommentera

