Hej måndag! Hej nystart!

God morgon raringar.

Så var det måndag igen! Just nu går tiden så väldigt fort. Det är ju så vissa perioder men just nu bara svischar tiden förbi. Jag tog mig en sådan där söndag när jag gjorde klippt ingenting och det var både njutbart och välbehövligt. Det gjorde mig redo för ännu en vecka med maxat tempo och idag känner jag mig på riktigt gott humor.

Cecilia Stålhandske, blogg Förr brukade måndagar vara en ångestfylld dag för mig. Det var jobbigt att kliva ur sängen. Hela dagen kändes bara allmänt tråkig och avig efter helgen. Numera ser jag måndagar som nystart. Omstart. En ny, fräsch vecka ligger framför mina fötter och det är upp till mig att skapa en bra vecka. För mig innebär det att planera min vecka utifrån mina prioriteringar och se över vad jag realistiskt har tid med. Ibland vill man så mycket, och kan lätt uppleva att tiden inte räcker till. Något som kan skapa ångest. Om jag sätter mig ner och planerar min tid är det enklare att få överblick över vad som går att göra och då behöver jag inte drabbas av känslan att tiden inte räcker till eller att den rinner iväg. Det är, för mig, ett sätt att skapa struktur och överblick.

Jag hoppas att du får en bra och skön start på den här veckan. Och får du en rivstart är det precis lika bra. Det blir vad du gör det till.

Kram!

Kommentera

