Hej trött tjej!

Jag tror nog att den här veckan får gå till historien som både känslomässig och märklig. Ingenting blir riktigt som det ska. Det har nog sin charm det också men jag önskar mig en lite mer stillsam vecka nästa vecka. Idag försov jag mig. Klockan ringde som alltid på fredagar strax innan halv sex och tanken var att jag skulle bege mig till gymmet för fredagsfys. Den där klockan har jag nog inte brytt mig om nämnvärt för jag vaknade istället strax innan åtta. Skön sovmorgon får jag säga, men något morgongym var det inte tal om. Istället fick jag skynda mig in i duschen och göra mig i ordning för att åtminstone var i tid till jobbet. Det gick så där.

Så kan det gå. Jag är helt enkelt väldigt trött just nu och att kroppen ignorerade klockan för till fördel för sovmorgon handlar nog om att jag behöver sova mer än vad jag behöver träna. Jag försöker ju ändå i alla lägen förespråka att lyssna på kroppen och då är det viktigt att jag gör detsamma.

Jag hänger inte läpp för utebliven träning utan välkomnar den stundande helgen. En helg när jag ska ta det lugnt. Det har varit mycket helgaktiviteter för mig de senaste veckorna men just nu står det mig upp i halsen. Jag vill inte dricka vin. Jag vill inte gå på lokal. Jag vill inte vara social. Jag vill träna och umgås med mina vänner och komma i fatt med rättningshögen och läsa och skriva och yoga och tända ljus och bara ta helgen som den kommer. När den här veckan är slut är det bara fem (fem!) veckor kvar till jullovet och det är mycket som ska hinnas färdigt innan dess. Så när jag slutar idag ska jag ta med mig en kollega och fira hennes körkort över en fika, och därefter gå och handla något riktigt gott att äta. Därefter ska jag laga maten och äta maten och njuta av maten. Njutbart!

Kommentera

