Lekande lätta kilometer

Hej kompisar.

Den här söndagen gått åt till att njuta. Njuta av sovmorgon, frukost i lugn och ro, skrota runt hemma. Det har varit så fantastiskt skönt och den där känslan jag vaknade med i bröstet i går sitter kvar. Jag känner mig lite mer som mig själv och jag är på väg åt rätt håll. Jag vill påstå att jag har haft en av de bättre helgerna på väldigt länge. Inte för att jag har gjort något särskilt eller uppseendeväckande utan för att jag verkligen har mått bra. Jag har tagit hand om mig själv och ja, skaffat mig en bra helg helt enkelt.

Eftersom jag sov ovanligt länge väntade jag med gymmet till eftermiddagen. Intervaller, axlar och rumpa stod på schemat. Och som jag lekte mig igenom dessa intervaller. Jag hade sådan studs i dojan att jag sprang 6,5 kilometer på lekande lätta 28 minuter. Det gick undan. Därefter mosade jag axlar och rumpa och klev ut från gymmet med helt ny energi i kroppen. Bam! En klok vän sa till mig idag att jag skulle använda styrkan i min ilska och mitt raseri på ett positivt sätt. Det var precis vad jag gjorde idag. Jag kopplade på järnpsyket och sprang för allt jag var värd. Och mitt i alltihop kände jag på något sätt hur drivkraften och elden tändes. Den där känslan som jag saknat hela veckan. Den där känslan som jag kanske har saknat en tid om jag ska vara ärlig. Det var som att slå på en on-knapp och snap (!) kände jag motivationen, viljan och det där jävlaranammat. Nu lämnar jag den här skitveckan bakom mig och lägger fokus på att vara den bästa versionen av mig själv. Bra så!

entraningsbloggochlitetill, Cecilia Stålhandske

One thought on “Lekande lätta kilometer

Kommentera

