Tacksamhetstisdag: morgonpigga jag!

Hej kompisar.

Igår la jag mig i sängen strax efter 22 och somnade innan klockan 23. Precis som planerat. Dessvärre vaknade jag någon timme senare och kunde inte somna om. Det gick bara inte! Jag gick på toaletten och drack vatten och försökte andas ner i kroppen. Ja alla möjliga knep för insomning sysselsatte jag mig med. Det var inte förrän jag drog fram spikmattan och riktigt djupandades som jag kunde somna. Exakt vad klockan var då, det har jag ingen aning om. Trots att sömnen blev lite uppstyckad i natt kände jag mig redo för att gå till gymmet när klockan ringde. Ben och rumpa stod på schemat och jag ljuger inte när jag säger att det fortfarande kändes i rumpan sedan passet i söndags.

Idag ökade jag på vikterna ganska rejält i vissa övningar och körde istället färre reps. Den där kombinationen med uthållighetsträning och tyngre styrketräning passar mig himla bra. Jag blir nästan aldrig så svettig och får så hög puls som när jag tränar ben. Det känns som att varje liten cell i kroppen behöver samarbeta för att jag ska orka. Det krävs fokus, och det krävs jävlaranamma. Just nu har jag både fokus och jävlaranamma i kroppen. Ilskan, den sitter kvar, men jag använder den på rätt sätt. Jag använder adrenalinpåslaget för att orka lite till. Ett himla bra sätt att vända det svåra till något bra.

Just nu är det dock väldigt viktigt för mig att varva ner och komma in i kroppen efter träningen. Jag vill göra av med ilska och raseri för att sedan lämna känslorna bakom mig. Åtminstone för stunden. Därför lägger jag också tid på att köra lite hittepåyoga efter träningen. Ett par solhälsningar, lite skulderstående och plogen. Lite prova att stå på händer och huvudstående. Det är så väldans roligt det där med att stå på huvudet tycker jag och ju mer jag tränar desto bättre blir jag. Just den här veckan är det dessutom fokus på handstående med Yogobe. November månad handlar om ”en månad på mattan” och även om jag inte har tillbringat så mycket tid på mattan som jag önskar den här månaden ser jag ändå till att yoga. Målet den här veckan är att skapa tid för att yoga, både kortare och längre pass. Under november är det Magnus Ringberg som står för inspirationen och uppläggen för utmaningarna. En oerhört proffsig yogainstruktör måste jag säga.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia StålhandskeVad är jag då tacksam för den här tacksamhetstisdagen?

Jo, att jag är morgonpigg. Att jag kliver upp när klockan ringer och kan känna skillnad på trötthet och trötthet. Det känns så ofantligt skönt när träningen är gjord på morgonen och endorfinpåslaget ger sådan energi. Jag älskar känslan av att cykla hem från gymmet när det fortfarande är mörkt ute och liksom sjunga mig genom stan. Jag är glad och tacksam att jag har skapat rutiner för min träning som gör att den blir av. Jag är glad och tacksam för vad morgonträningen gör för min dag.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s