Här sitter jag och är snygg i blått

Hej kompisar.

Visst är det inte bara jag som upplever att dagarna rusar förbi? Alltså jag hinner inte med!

Onsdag är för mig träningsfri dag och jag börjar tidigare än vanligt. Onsdag är den långa dagen på jobbet. När jag vaknade i morse kände jag av ett minikli i halsen. Huvudet kändes tungt. Jag kände mig liksom helt hängig. Det var inte länge sedan jag var sjuk och hemma ett par dagar från jobbet, och jag hoppas innerligt att jag inte blir sjuk igen. Det är många som är sjuka just nu, men jag tycker att jag borde vara rustad för att stå emot sjukdom.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia Stålhandske

För att pigga upp mig själv klädde jag mig i blått idag. En färg jag inte vågade använda på flera år för att Någon en gång sa till mig att blått, det var minsann inte min färg. Jag är ju en stor flicka nu och kan ta på mig vad jag vill och tycker att jag är jättefin i blått. Fast det är synd det där, att man helt strategiskt undviker att bära en färg för att någon säger att man inte passar idet. Det är ju den där himla självkänslan som sätter in, och om någon då talade om för mig att jag då rakt inte borde klä mig i blått, ja då gjorde jag inte det heller. Det är tur att en blir klokare med åren.

5 thoughts on “Här sitter jag och är snygg i blått

Kommentera

