Tacksamhetstisdag: hon är tillbaka!

entraningsbloggochlitetill, Cecilia StålhandskeSötnosar!

Hon är tillbaka. Och då syftar jag inte på mitt alter ego Britt-Marie som stickar sig igenom sorg och svek. Ne,j jag syftar på hon som är jag: Cilla 2.0. Åh vad jag har saknat henne. Men idag, idag vaknade jag med en helt annan känsla i kroppen och jag visste direkt när jag såg mig i spegeln att nu, nu är hon tillbaka. Inte där än, men på väg som han sjunger Winnerbäcken.

Det är tacksamhetstisdag och jag kunde inte hitta något bättre att vara tacksam över än det faktum att jag är tillbaka. Hon som är jag. Att jag på något sätt har lyckats att få ur mig allt det där jävla gnaget. Att jag har rensat systemet. Och istället för att iklä mig en skyddsväst av kevlar har jag varit alldeles öppen och sårad och känslosam. Och den lilla trotsiga tonåringen i mig som inte grät på över fem år jublar. För allt hon ville var att gråta och känna saker, men istället var hon tuff och hård som sten.

Nu har jag gjort allt precis tvärtom. Tacksam, det är vad jag är.

Kommentera

