Bra saker med en onsdag

Jag har bara en lektion. Det innebär att jag har mycket tid att sätta tänderna i rättningshögen. Det innebär också att jag inte behöver arbeta ikväll.

Jag ska på, vad jag tror är, en intressant föreläsning i kväll. Ät dig till ett hälsosammare liv. Mycket spännande.

Jag känner mig fräsch. Alltså ja.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia StålhandskeJag har inte ont någonstans. Halsen ömmar inte längre och sjukdomsbacillerna verkar ha gett sig av för den här gången. Yäj! Det innebär att jag kan gå till gymmet i morgon och klämma lite på vikterna. Hej längtig tjej!

Jag känner mig lugn och avslappnad. Efter att ha valt bort yogaklassen ett par tisdagar till fördel för att bara vara hemma tog jag mig äntligen iväg igår. Klassen var fantastisk. Jag var här och nu. Jag tackade nej till tankar som störde. Jag blev verkligen så där önskvärt närvarande, lugn och avslappnad. Klar i huvudet. Det är just den känslan jag behöver påminna mig om när jag väljer bort yogan. För yogan ger något särskilt.

Cash is king. Äntligen löning. Jag hade 27 kr kvar på mitt konto och kylskåpet ekar skrämmande tomt. Fördel: jag har lärt mig att kylskåpsrensa och verkligen äta upp den mat jag släpar hem. Cash is king och jag ska köpa mig en adventsljusstake.

Så! Vad enkelt det kan vara att uppmärksamma det som är bra. Det ger ju sannerligen goda förutsättningar för att skaffa sig en bra dag, inte sant?! Vilka är dina bra saker med den här onsdagen?

Kommentera

