Den där träningsglädjen. Bästa glädjen i världen.

Endorfinfylld och avslappnad på samma gång. Går den kombon ihop? Jag tror det. För det är precis så jag känner mig just nu. Typ taggad och lugn på samma gång.

Morgonens benpass var tungt och svettigt men det ledde sannerligen till glädjerus och endorfinpåslag. Samtidigt kände jag mig helt harmonisk när jag lämnade gymmet. Liksom tömd på energi men också pånyttfödd. Alltså, den där träningsglädjen. Bästa glädjen i världen.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia StålhandskeOch vet ni? Idag tog jag mig upp i huvudstående, sisådär halvvägs upp med benen åtminstone. Jag har tränat och tränat och tränat mot vägg, både hemma och på gymmet, men inte riktigt vågat att ställa mig en bit ifrån väggen. Det är ju lite skrämmande det där med att slå över på rygg och riskera att spräcka läppar och slå ut tänder. Jag förstår ju också att det sättet att tänka skapar begränsning i mig och därför har jag de senaste dagarna försökt att träna mentalt för att våga ta mig upp i huvudstående utan vägg. Jag har i mitt huvud ägt bilden så att säga. Och idag, idag gjorde jag det. Jag kan fortfarande inte stå helt upprätt med benen men jag kan stå halvvägs och för mig är det ett stort, stort steg framåt. Främst för att jag vågade, men också för att jag har stärkt min kropp så att jag faktiskt kan kontrollera positionen och därmed få den att fungera. En sådan tillfredsställelse alltså. En sådan underbar start på den här finfredagen.

Att gruppen #beyoga365 finns på Facebook är verkligen till stor hjälp. Hela dagarna peppar deltagarna i gruppen varandra på olika sätt och all information från deltagare, från Yogobe och deras instruktörer är ovärderlig. Hade jag inte haft tillgång till allt som har med yoga att göra genom #beyoga365 och Yogobe hade jag aldrig utmanat mig själv på det här sättet. Stå på huvudet va, vilka tokigheter.

Kommentera

