Hej finfredag!

Hej kompisar.

Åh äntligen, finfredag! I natt har Sven tydligen svept över landet men jag har sovit som ett utslaget barn. Däremot hade jag massiva problem med att ta mig till gymmet och jobbet i morse för att det blåste så dant. Den där Sven alltså! Och den första snön har kommit. Inga mängder, men ytterst vackert. Julkänslan blir ju lite starkare så fort världen blir vit.

Den här morgonen var det biceps och triceps som fick sig en omgång. Jag hade ett bra flow genom hela passet och styrkan är sannerligen tillbaka efter sjukdomsvilan. Träningsvärken efter gårdagens benpass börjar smått infinna sig och jag misstänker att morgondagens tänkta intervaller får flyttas till söndag. Jag kan istället leka med axlarna och mina kära kettlebells. Perfekt för en lördag på gymmet.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia StålhandskeJag är på ett väldigt bra finfredagshumör och ser oerhört mycket fram emot att sjunka ner i soffan framför Idolfinalen ikväll. Ibland är det bra att ha saker att se fram emot, stora som små saker. Jag blir åtminstone lite mer villig att beta av arbetsuppgifter och göra tråkiga prioriteringar när jag vet att belöning för utfört arbete kommer. Dessutom väntar en stor belöning för hårt slit för mig nästa vecka. Jag vet inte om jag ska avslöja för er vad belöningen går ut på eller om jag ska låta er vara lite nyfikna. Jag suger lite på den karamellen. Ni kanske helt enkelt får gissa och se om ni kan lista ut vad som komma skall. Jag belönar mig sällan eller aldrig mer ätbara saker utan har helt andra strategier för att lyfta mig själv. Den belöning som väntar är något jag har sett fram emot väldigt, väldigt länge och jag kommer att vara nervös som ett barn inför julafton. Riktigt, riktigt nervkittlande faktiskt.

Kommentera

