Intervaller och rätt förutsättningar för Crazy Thursday

Visst hade ni rätt i att det var en tatuering jag belönade mig med. Och jag känner mig så nöjd! Jag hade bara en grundtanke med symbolerna jag ville använda och sedan utformade tatueraren det vidare så att det skulle passa mig. Den är stor, absolut, men jag har tänkt på det så länge och nu kändes det väldigt, väldigt rätt. Ni vet när man gör någonting och känner sig nervös men sedan känns det bara som att komma hem. Fullständigt rätt och självklart.

20131212-121359.jpg20131212-121629.jpgI morse visst jag inte riktigt om jag skulle träna eller inte eftersom jag är öm i armen, men jag bestämde mig för att prova. Att lyfta tunga vikter kändes inte aktuellt men att springa intervaller kändes däremot passande. Jag vet att man inte ska svettas alltför mycket på en ny tatuering, men jag såg till att torka armen efteråt. Ingen skada skedd.

Morgonens pass var ett sådant pass när allting bara stämde, och efteråt kände jag mig så lycklig och nöjd över att jag faktiskt gick till gymmet. Jag hade sådant bra tryck i benen och en träningsfri dag och god mat gav utdelning. Jag brukar oftast lägga intervaller eller någon annan konditionskrävande träning efter vilodag av den enkla anledningen att jag tycker om att känna att jag har gott om energi. Det blir liksom lättare att få till bra tempo och studs i dojan om kroppen inte är för sliten. De gånger jag har missplanerat och lagt intervaller efter exempelvis ett benpass har jag sannerligen lärt mig något. Att inte göra det så att säga. Det är roligare att träna när det finns gott om energi och den rätta känslan i kroppen. Och jag vill att träning ska vara roligt!

Så idag sprang jag intervaller i cirka sju kilometer och tog mig sedan tid att riktigt varva ner efteråt. Jag körde lite hittepåyoga och sträckte ut kroppsdelar. När jag cyklade hem genom stan kändes det som att jag skapat mig riktigt bra förutsättningar för en finfin Crazy Thursday. Och det goda humöret, det håller i sig än.

 

2 thoughts on “Intervaller och rätt förutsättningar för Crazy Thursday

Kommentera

