Härliga helg!

Här sitter jag och njuter. Sannerligen.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia StålhandskeDen här veckan har haft ett högt tempo. Det har varit mycket jobbande och rättande. Fast jag har också tagit mig tid att slappna av och ta det lugnt. Jag verkar ha blivit bättre på att lägga saker åt sidan och komma ner i varv när det är vad jag behöver. Jag har slutat att se saker som jag behöver göra för måsten som styr mitt liv. De sista veckorna har jag tittat på teve mer än på många år och jag antar att det är vad jag behöver just nu. Det har lett till balans i tillvaron och stressen kommer inte riktigt åt mig på samma sätt. Jag har inga planer på att lägga min kreativa ådra åt sidan och ge upp sådant jag tycker är roligt att göra och som ger mig energi, men just nu är det lite mer det där med att göra ingenting som får mig att må bra. Jag accepterar att energin sinar något så här veckorna innan jullov och att det är återhämtning, lugn och ro som är viktigast för mig. Ibland är jag bra klok. Eller ja, jag tror att det är yoga och meditation jag har att tacka för dessa kloka insikter.

Efter nästan nio timmars sömn sträckte jag behagligt på kroppen i morse och kände mig glad och nöjd över det faktum att det är lördag. Sovmorgon. Morgongym. Bästa, bästa. På schemat stod det ben och rumpa och jag hade riktigt bra tryck i kroppen. Jag ömmade lite i armen igår när jag körde igenom biceps och triceps och kunde inte riktigt slutföra passet som tänkt. Men idag hade jag inga problem att ta i som förväntat och glädjen spred sig i kroppen. Jag kände mig stark och klev ut från gymmet med ett uppboostat ego. Bästa, bästa känslan.

Min plan för den här helgen är att ta mig igenom rättningshögen. Jag vill nämligen, för första gången sedan jag började jobba 2009, ta jullov på riktigt. Det innebär att jag inte ska ha något överhängande jobb att göra som jag tar med mig hem. Det är min målbild för kommande vecka och den bilden ska jag äga i mitt huvud för att göra till verklighet. Mitt jullov ska enbart innehålla återhämtning, träning, yoga, vänner och familj och sådant som ger energi. Jag ska inte rätta någonting, jag ska inte planera lektioner eller ens tänka på jobbet förrän sjunde januari. För att det ska bli verklighet jobbar jag på fokuserat i helgen och kommande vecka för att jag vet att känslan av att kunna gå på lov på riktigt kommer att vara mödan värt. Ni vet, gör det du måste göra när du måste göra det så kan du göra det du vill göra när du vill göra det. Fokusera och planera are the magic words here.

Så om jag blir ovanligt tyst även kommande vecka vet ni varför. Det spritter och bubblar i kroppen av skrivlust men jag kan inte göra allt på en och samma gång. Snart, snart finns tid och energi till att skriva igen. Då hoppas jag att ni finns kvar.

Ha en fin helg vänner.

Kram Cilla

Kommentera

