Att vara kapten på min båt har förändrat allt. Precis allt.

Idag är en efterlängtad dag. Finfredag och julavslutning. Det firar jag med klänning och röda läppar. Några dagar om året bör en vara fräsig och uppklädd även på jobbet. Röda läppar är verkligen festligt tycker jag. Precis som Jeanna tycker jag om mitt jobb, men nu ska jag vila. Det har verkligen varit en bra hösttermin. Så annorlunda från förra året. Jag går hem på julledighet som en trött lärare, men inte som en utarbetad och håglös lärare. De åtgärder jag har gjort det senaste året har lett till att jobbet är roligare. Jag är roligare! Att jag har arbetat med mitt sätt att tänka och agera har gjort stor, stor skillnad. Att ansluta till det glada laget och avsäga mig en plats i gnällaget har gjort skillnad. Att vara kapten på min båt har förändrat allt. Precis allt. Jag ser verkligen fram emot julledigheten, men jag ser också fram emot ett nytt år och en ny vårtermin. Jag inte att det har hänt förut.

20131220-110033.jpgJag har också firat in dagen med ett rejält benpass. Jag var inte alls sugen på att springa de tänka intervallerna, men däremot var jag sugen på att köra ben och rumpa. Min rumpa har fått ganska mycket uppmärksamhet av mig på sista tiden. Målsättningen: en lite mer putande rumpa. Lite större, lite fastare. Jag har egentligen alltid haft en ganska platt rumpa och kände att det minsann var dags att ta tag i den där lilla, platta rumpan. Jag vill påstå att rumpan putar lite mer än vad den gjorde i början av hösten. Den är större, absolut, men jag gillar den. Jag gillar min rumpa! Min syn på den egna kroppen har verkligen förändrats med tiden. Förr strävade jag efter att ha så små kroppsdelar som möjligt. Nu är jag ute efter mer volym. Funny how things change.

20131220-110025.jpg

3 thoughts on “Att vara kapten på min båt har förändrat allt. Precis allt.

  1. ÅH ÅH ÅH vad jag längtar efter att känna så! Och bara den längtan är ovan för jag har liksom skrotat runt i min deppighet ett tag nu utan ork till något annat. Men nu vill jag vara glad och ha röda läppar och vara kapten och allt. Och så blev jag lite pepp på gymmet fast soffan är sååå mjuk, kaffet sååå gott och housewives of vancouver sååå intressant… Kram på dig, ha ett underbart jullov!

  2. Jag gillar också din rumpa!

    Och det glädjer mig att höra hur du förändrat ditt sätt att se på saker. Alla borde för sjutton joina det glada teamet! Kram till dig!

  3. Det bästa är att det är mycket bra att ha en stor stark rumpam för det är kroppens största muskel och det är verkligen bra för alla andra kroppsdelar när den är i fet form. Typ ryggen, benen, höfterna… allt!

Kommentera

