Att träna. Bättre än sex.

Hej raringar.

Åh! Jag är glad och upprymd och trött och galet nöjd på en och samma gång. Idag kunde jag äntligen ta mig till gymmet. Igår började jag sannerligen bli rastlös och nästan lite oresonlig. Snudd på irriterad över att göra klippt ingenting. Det tillhör i n t e vanligheten att jag ligger i säng och på soffa i sex hela dagar. Jag har tittat på så många filmer och tv-serier att jag troligen fyllt kvoten för hela 2014. Men jag kan varmt rekommendera Camilla Läckbergs filmer för den som behöver filmtips. Dessutom kan jag tipsa er om att Claudia Galli Concha har börjat blogga igen efter uppehåll. Jag älskar henne! Ni hittar henne här.

Nåväl. Gymmet idag! Jag visste ju inte riktigt vad jag kunde förvänta mig av kroppen efter dessa sjukdagar. Jag tänkte som så att jag gör som kroppen vill. Kör lugnt om det är vad den vill, trycker på om det är vad den kräver. Det blev ett riktigt bra pass och jag hade inga som helst problem att trycka på som vanligt. Jag började lite lugnt med vikterna men insåg att jag kunde lasta på. Och kunde liksom inte låta bli att gå runt och fnissa för mig själv. För allting kändes så enkelt och rätt och självklart. Jag och gymmet. Som att komma hem. Testa gränser. Ta i. Svettas. Brännande muskler. Flow.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia Stålhandske

Åh! Älskade träning. Älskade gym. I morgon gör vi om allt igen. Luvluv.

3 thoughts on “Att träna. Bättre än sex.

Kommentera

