Träningshuset levererar, igen!

Vilken intensiv Crazy Thursday jag har haft. Som vanligt är det alltid lite mer galet på torsdagar och dagen har gått i ett. Vanligtvis på torsdagar inleds dagen med ett pass på gymmet, men idag tog jag istället sovmorgon. Det var lika skönt som välbehövligt. Jag har nämligen tränat ännu ett pass i crossfitriggen på Träningshuset ikväll. Som träningssällskap tog jag med mig Jennifer och vi var lika tröttna men grymt nöjda när vi lämnade gymmet. Det är bra att bestämma dejt med en vän när man ska träna senare på kvällen har jag märkt. Jag hann nämligen tänka både en och två gånger under dagen att jag kanske skulle prioritera annat, men att ha bestämt med någon gör det betydligt svårare att intala sig själv att man inte ska träna. Smart drag av mig där. Det var ett riktigt tufft pass, men väldigt roligt. Frida, som var instruktör, la upp passet som så att vi körde femton olika övningar och ett varv. Vad som gällde var en minut på varje station/övning och därefter sprang vi tre varv runt rummet innan vi körde vidare med nästa station. Som avslutning körde vi en minut benböj, en minut utall och ytterligare en minut benböj – utan vila. Jag är säker på att det kommer att kännas i kroppen i morgon. Frida var en riktigt peppande och energifylld instruktör, gott betyg där! Ni som bor i Vimmerby och fortfarande är nyfikna på de nya passet på Träningshuset har nästa vecka på er att köra något av prova på-passen. Det finns både spinning, Easy Line och Hiit-pass i crossfitriggen att prova. Och gratis är gott, eller hur?!

Jag är ju egentligen en morgontränare, men har börjat tycka om att träna senare på eftermiddag och kvällen på sista tiden. I tisdags sprang jag ju till exempel intervaller efter jobbet och uppskattade det sköna trycket jag hade i benen efter en dags intag av energi. Likaså ikväll, energin i kroppen är helt klart på annan nivå efter en dag när man hunnit äta minst ett rejält mål mat. Jag tycker fortfarande att inget slår känslan av att börja dagen med ett träningspass. Det ger härlig energi och en rejäl dos endorfiner att ha i kroppen resten av dagen, men jag gillar helt klart att träna kvällstid också. Och det där med att komma hem och avnjuta en rejäl portion mat efter träningen är inte heller särskilt dumt. Frukost smakar som bäst efter morgonträning och middag sitter också riktigt fint efter träningspass. Jag har på känn att det kan bli variation på morgon- och kvällsträning den här våren nu när det finns roliga pass kvällstid. Jag blir nästan lite pirrig i kroppen när jag tänker på hur mycket rolig träning jag kan sysselsätta mig med. Heja Träningshuset som satsar på nya grejer. Vimmerby ska vara glad över att ni finns.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia Stålhandske

Och är det något jag är bra på är det ju att laga mat. Så smaskig post workout-middag jag bjöd mig själv på idag. Nom nom!

Kommentera

