Om jag är trött kliver jag ur sängen bara för att jag inte vill vara en svikare

Åh raringar, äntligen finfredag igen! Idag lades ribban för dagen högt och jag är på riktigt bra humör. Inte mindre än tio timmar efter att jag lämnade gymmet igår klev jag in där igen. Redo för att avverka ett svettigt benpass. Och som jag svettades! Mina benpass brukar vanligtvis vara ganska tunga, men idag körde jag lätt men tungt. Alltså något lättare vikter men fler reps, och jag lovar er: det tog. Jag kommer att få träningsvärk i rumpa och lår efter det här passet. Det är jag mycket säker på.

20140110-122440.jpgSå ribban ligger högt för dagen och jag tänker se till att hela fredagen blir en bra dag. Faktum är att jag känner att hela veckan har varit bra. Första arbetsveckan har gått väldigt fort (hurra för fyra arbetsdagar!), jag har tränat fyra grymt bra pass och ikväll ska jag avnjuta en god middag som uppladdning för veckans sista träningspass i morgon. Det blir ännu ett pass i crossfitriggen tillsammans med Ingela och jag riktigt längtar. Smart som jag är har jag bokat in ännu en vän, i fall att jag skulle vara intill döden trött när klockan ringer. Då kliver jag ur sängen bara för att jag inte vill vara en svikare.

Jag tänkte att jag skulle skriva ännu ett blödigt inlägg om PCOS senare idag. Frågor på det?

Kommentera

