En morgon med fighting spirit

Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med träningen den här veckan. Det känns som en rejäl comeback efter magsjukeveckan där mellan jul och nyår. Jag körde igång lite lätt förra veckan och har verkligen kunnat följa upp på bra sätt den här veckan. Med fem kvalitetspass i bagaget känner jag mig nöjd. Och vilken variation det har blivit: intervaller, två styrkepass och två pass i crossfitriggen. Det känns att kroppen har fått kliva utanför bekvämlighetszonen rejält och i morgon ägnar jag mig åt yoga och återhämtning hela dagen.

20140111-111015.jpgAtt kliva utanför bekvämlighetszonen var något vi alla gjorde den här morgonen i crossfitriggen. Som jag sagt tidigare är det ju lite av ett kliv utanför min bekvämlighetszon bara att träna tillsammans med andra, men jag tycker verkligen att den känslan har släppt. Det är roligt att träna med andra och jag får verkligen extra energi av de andra i gruppen. Jag ger det där lilla extra som ibland kan vara svårt att frammana när man tränar på egen hand. Bäst av allt: jag är bekväm med det. Fifan vilket framsteg.

Dagens pass då. Riktigt, riktigt tufft. 16 utmanande övningar och idag var det dags för mötet med burpees igen. När jag hade Helena som coach var det ofta burpees i uppläggen och jag genomförde dem vecka efter vecka med skräckblandad förtjusning. Jag var inte särskilt spänstig i kroppen i början av förra året och till en början kändes det som att det var kroppsdelar mest över allt. Med tiden blev jag starkare och fick bättre kroppskontroll. En övning man upplever som svår blir ju lättare med tiden av den enkla anledning att man blir bättre på den för att man övar och utvecklas. Nu har jag inte kört burpees på ett bra tag och visste inte riktigt hur pass bra kroppskontroll jag hade i övningen. Men det gick bra! Jag matade burpees efter burpees och kände verkligen att jag är så mycket starkare nu än för ett år sedan. Bara det gjorde mig villig att ta i lite extra. På första varvet körde vi 45 sekunder på varje övning och sprang sedan två varv runt rummet mellan övningarna. Pulsen var hög, svetten rann. Andra varvet körde vi 30 sekunder på varje övning men gick direkt vidare till nästa övning utan vila. På sista varvet fick jag verkligen plocka fram järnpsyke och jävlaranamma men tog mig igenom det tack vare vilja och pepp från Ingela och de andra deltagarna. En sådan underbar start på dagen och jag känner mig verkligen helt hög på endorfiner, lycka och gemenskap!

20140111-111700.jpg

2 thoughts on “En morgon med fighting spirit

Kommentera

