En morgon med kärlek för sinne och själ

Hej måndag och hej ny vecka!

Känner du som jag att den här helgen har varit evighetslång men samtidigt väldigt, väldigt kort? Känner du som jag att helgen har varit underbar? Åh, jag hoppas det kompis! För mig har det varit en helg när jag inte har gjort något särskilt alls, men jag har mått så väldans bra. Jag har känt mig lugn och avslappnad och trygg samtidigt som jag har känt mig energisk och framåt och kreativ. Faktum är att jag har mått väldigt bra på sista tiden och det känns verkligen att vinden har vänt. Jag bestämde mig ju för att verkligen ta kommando över mitt välmående och vara kapten på båten även i motvind och i storm för några månader sedan. Det är nu det börjar ge utdelning. Den där första göra slut och bryta ihop en smula-tiden är förbi och nu är jag redo för det nya. Den nya tiden, det nya livet. Det är en sådan bubblande känsla inom mig och jag tycker att det är alldeles ljuvligt!

Men måndag då. En hektisk dag för mig just den här veckan. Dels har jag på förmiddagen deltagit i ett uppföljningsmöte där anställda inom Vimmerby kommun diskuterar hur Vimmerby kan bli en mer attraktiv arbetsgivare. För några veckor sedan deltog jag i det första mötet och det framkom en hel del intressanta synpunkter. Jag tycker att det var roligt att bli tillfrågad att delta i ett sådant forum och tackade givetvis ja direkt. Det där med utveckling är ju lite av min specialitet och gör gärna min röst hörd. Dagens möte var också mycket givande och intressant. Vad som framför allt slår mig är att den här kommunen har ofantligt många kompetenta, spännande och hängivna anställda. Kunniga medarbetare att ta tillvara på. Det känns som att ansvariga tar frågan om att göra Vimmerby till en mer attraktiv och trivsam arbetsgivare på allvar när man följer upp tidigare diskussioner och jag hoppas givetvis på uppföljning på de frågorna och förslag som framkom under förmiddagen.

Nå väl. Utöver morgonens möte har jag tusen och åter tusen saker att göra idag. Egentligen är det en sådan där håll käften-vecka med mycket på schemat. Därför kändes det viktigt att ge kärlek till sinne och själ på yogamattan i morse. Klockan ringde något tidigare än vanligt och såg till att töja och böja på kroppsdelar samtidigt som jag gav mig själv möjlighet att ta med mig ett inre lugn under dagen. När sinne och själ fått sitt traskade jag vidare till gymmet och gav musklerna en rejäl omgång. Jag vet inte om det var det faktum att kroppen fått tid på sig att vakna och bli varm där på yogamattan, men energin jag hade på gymmet idag: awesome! Hade det inte varit för att jag hade en tid att passa hade jag kunnat stanna på gymmet hur länge som helst. Underbar, underbar känsla.

20140112-203225.jpg

Kommentera

