Det är alltid lite mer galet på torsdagar del 476

Hej kompis!

Det slår aldrig fel. Aldrig, aldrig. Det är alltid lite mer galet på torsdagar. Men det här med sömn är bra grejer. Jag somnade strax efter 22 igår och vaknar med helt annan energi i kroppen. Piggare, gladare, mer sugen på att mörda muskler. Och som jag tog i! Första delen av passet sa jag till mig själv ”det är så här det känns att träna när man har ätit rejält och haft en träningsfri dag”. Sedan kom jag på att jag visst tränade igår. Jag sprang dösnabba intervaller på löpbandet, på kvällen dessutom och jag lämnade gymmet med ett boostat ego. Men att ge kroppen kärlek i form av bra mat (mycket mat!) och tillräckligt med sömn för återhämtning gör skillnad. Vilken boost, vilken energi. Så stark jag kände mig idag.

20140116-122054.jpg

One thought on “Det är alltid lite mer galet på torsdagar del 476

  1. Härligt att du verkligen märker skillnad när du ger kroppen en möjlighet att återhämta sig! Då finns det ju ingen anledning att inte sova tillräckligt mycket 😉

Kommentera

