Finfredag och detoxdag fyra

Äntligen finfredag! För mig har det här varit en vecka som bara rusat förbi. Först var det måndag och sedan var det fredag, igen! Kanske har veckan gått så fort för mig för att jag har varit på så bra humör. Så genuint glad, inget fake it till you make it. Bara glad, glad. Och så mycket piggare jag har varit de senaste dagarna. Dra på trissor, att sova – vilken boost! Tro mig när jag säger att jag är stolt som en tupp över att faktiskt ha varit i säng vid 22 t r e kvällar i rad. Jag typ längtar efter att få göra samma sak redan nästa vecka igen.

20140117-103636.jpgOvan ser ni två nya morgonkompisar jag har: citron och färsk ingefära. Jag tog tipset från Josefine med varmt citronvatten men tillsatte också ingefära i mitt te. Den där ingefäran är ju knökafylld med bra grejer. Teet smakar fräscht och väcker systemet i kroppen där på morgonkvisten.

20140117-104905.jpgUnder den här detoxen är tanken att jag väljer bra råvaror och mat. Jag äter färska grönsaker och lite mindre kött än vanligt. Gluten, laktos och socker avstår jag helt även om dessa sällan utgör en del av min vardagliga mat. Jag vill verkligen ge kroppen en rejäl boost dessa 10 dagar. Utöver att välja bra råvaror och utesluta andra något mindre bra livsmedel använder jag också ett detoxpaket från Holistic. Detta kosttillskott ska hjälpa kroppens reningsprocess och eliminera slaggprodukter. Det smakar inte särskilt illa, men konsistensen av pulvret är väl kanske sisådär. Dock helt drickbart. Och jag är fortfarande helt spänd över detoxen. Fyra dagar utan kaffe och jag är inte på dåligt humör eller trött. Tvärtom, jag känner mig fräsch och pigg och glad. Framför allt glad. Hej helg!

20140117-104857.jpg

One thought on “Finfredag och detoxdag fyra

Kommentera

