Tips på hemmaspa

Igår kväll snodde jag ihop en naturlig mask för ansiktet och torrborstade/skrubbade också kroppen med smörjan. Att torrborsta kroppen sägs också vara bra vid detox. Oavsett blev jag len som en barnrumpa i både ansiktet och på kroppen och rekommenderar den som har femton minuter till övers att göra detta. Så enkelt, så skönt! Så skönt att jag kommer att göra om samma procedur ikväll igen. Min torra vinterhy kommer att älska den dubbla omtanken.

20140119-122645.jpgDu behöver:
3 msk socker
2 msk olivolja/rapsolja
saften av ½ citron

Blanda samman ingredienserna i en skål och rör om ordentligt. Jag började med att skrubba in peelingen i ansiktet och lät det sitta kvar under tiden jag också torrborstade kroppen noggrant. Jag fokuserade på att skrubba mage, rumpa och lår lite rivigare och tog det lite försiktigare där huden är känsligare. Sockret gör ju att skrubben blir ganska grov, men det är väldigt skönt. Tvätta av dig med vatten. Jag var så len att jag inte smorde in mig med ytterligare kräm efteråt. Prova får du se!

2 thoughts on “Tips på hemmaspa

  1. Ping: Tips på hemmaspa del II | En träningsblogg och lite till

Kommentera

