Cilla hissar: nässköljningskannan.

20140120-121251.jpgOvan ser ni undertecknad tillsammans med en ny kompis: nässköljningskannan. Varför i hela friden har jag inte provat att skölja saltvatten genom näsan tidigare? Andningsmöjligheterna blev betydligt bättre och nosen alldeles ren. Kanske lite obehagligt till en början, men sedan alldeles uppfriskande. Jag vet, jag börjar nästan bli lite präktig med hela det här renlevnadsköret. Men vet ni? Jag gillar det. Jag har en drös med skavanker och brister men jag har upptäckt så många fördelar med ett renare liv på sista tiden att jag liksom är lite frälst och health junkie just nu. Pure stuff, bra skit alltså.

Det är väl kanske så att den här detoxperioden har blivit lite omvälvande för mig. För varje dag som har gått har jag känt mig lite fräschare i kroppen men jag känner också att det är mycket annat som har hänt. Jag är sugen på grönsaker och fräscha smuttis och typ fikon. Möjligtvis lite jordnötssmör. Jag trodde att jag under den här detoxperioden skulle ha cravings efter choklad och glass och kaffe och sådant som är sött, sött, sött. Men min kropp är sugen på typ gul paprika, sockerärtor och blodapelsin. What liksom? Jag har sex dagar kvar innan utvärdering av detoxdagarna och sug efter annat kan givetvis komma att uppstå, men just nu känns det verkligen som att kroppen har blivit fräschare och renare på insidan och det sötsug jag tidvis brottas med är för tillfället borta med vinden. Aj lajk.

Har du provat att skölja näsan med saltvatten? Hiss eller diss?

5 thoughts on “Cilla hissar: nässköljningskannan.

  1. Det är så häftigt hur cravings ändras! För att boosta fettförbränning har jag i kortare perioder provat att äta riktigt strikt LCHF, inte riktigt nollning men kanske 5-10 g kh/dag. Det som händer då är att jag får kh-cravings, fast inte efter potatis, frukt eller ris, utan efter typ tomater och blomkål! Det hade jag då aldrig trott skulle hända för ett par år sedan 🙂

    • Visst är det hur häftigt som helst hur cravings förändras 🙂 Jag brukade sannerligen inte vara sugen på grönsaker och frukt när jag var sugen förr utan mer smågodis, glass och kakor 😉 Det känns verkligen att kroppen har en helt annan balans och att sötsuget inte alls är vad som styr mig längre. Hej vinst!

  2. Så jäkla coolt när kroppen talar om vad den vill ha och hjärnan fattar! Kände mig oxå så ren under detoxen! Får en att börja tänka nytt/annorlunda 😉

Kommentera

