Rätt intention för jobbdagen

Redan igår kväll bestämde jag mig för att jobba idag. Nu fick det vara nog med hemmakurerande. Lyckligtvis mår jag mycket bättre idag. Kanske för att jag bestämde mig igår för att göra det, vad vet jag. Ibland funkar det ju så; man bestämmer sig och sedan blir det precis så.

För att lägga rätt intention för den här första jobbdagen klev jag upp i morse och drack min detoxkur. Sedan väckte jag kroppen på yogamattan med ett par solhälsningar och några uppmjukande övningar för ryggen. Mörkt rum, tända ljus och min yogi-spellista i bakgrunden. Skölja näsan, duscha och varmt citronte med ingefära. Sedan kände jag mig redo för att klä på mig vanliga kläder sedan första gången i lördags och bege mig mot jobbet. I eftermiddag går jag en efterlängtad promenad och somnar sedan skönt i tid efter att ha varit igång hela dagen. Idag blir en bra dag kompis!

20140122-104141.jpg

One thought on “Rätt intention för jobbdagen

Kommentera

