Morgonträning med gänget och grön drink

Jag skulle vilja säga att den här första delen av lördagen har varit precis så där bra som jag älskar. Jag somnade tidigt igår och vaknade också tidigt i morse. Pigg, utvilad och ruskigt laddad för ett träningspass tillsammans med grymma gänget i crossfitriggen. Jag tror att samtliga av oss riktigt klev utanför bekvämlighetszonen idag. Det var tufft, svettigt och alldeles jätteroligt. Att träna tillsammans på lördagsmorgonen har verkligen blivit väldigt uppskattat för mig och jag hoppas, hoppas att vi kan fortsätta att göra det. Ingela, som håller i passet, har en sådan härlig energi som smittar av sig och hennes sätt att peppa gör att alla biter ihop och ger järnet. I freakin’ love it! Det finns inte skuggan av en chans att jag kör lika tufft när jag tränar ensam, och det är verkligen en go konstrast till de pass jag kör på egen hand. Och jag känner att jag har utvecklats under de här veckorna jag har hängt i crossfitriggen. Det är kul! Målet för våren är nu att klara av fler chins och att fixa hela vägen i armgången. Det är, för mig, de två tuffaste övningarna och verkligen något att bita i. Nu har jag en endorfindos att leva på resten av dagen. Luvluv.

Efter träningen satt det fint med en grön drink, som dessutom blev himla mumsig. För att ge kroppen lite extra protein efter träningen gjorde jag också en liten sats av min kokosmjölksyoghurt. Tanken är ju att jag ska hålla mig till smuttis, matiga juicer och kokosmjölksyoghurt den här helgen som avslutning på min detox. Någon näve nötter och lite fröer till mina drinkar slinker troligen ner under helgen men i övrigt blir det som skönt grönt. Spännande!

grön drink

Kommentera

