Grön drink på jobbet

Jag har under hösten ätit enligt periodisk fasta och trivdes väldigt bra med det. En anledning till att jag tycker om att äta på det sättet är att mina mornar blir mindre stressiga. De dagar jag inte tränar på morgonen vill säga, då äter jag alltid frukost så klart. Jag tycker att det är skönt att kunna ta det lite lugnare på morgonen och göra mig i ordning utan att stressa med frukosten. Jag vill hemskt gärna kunna äta i lugn och ro. Jag vill smaka det jag äter. Mindful eating ni vet.

Därför kom jag på den geniala idén att äta frukost på jobbet. Ja, nu när jag fått för mig att jag inte ska äta enligt periodisk fasta en period. Det är inte för att jag saknar frukosten på något sätt, utan för att tror att man ska ge kroppen variation. Jag har ju ätit tre måltider per dag under mina detoxdagar och trivdes väldigt bra med det. Därför fortsätter jag på det spåret och gör jucie/smuttialternativ till frukost.

Jag har alltid varit en sådan person som kan äta hur tidigt som helst på morgonen utan att må illa, men det verkar ha förändrats. Jag är liksom inte hungrig supertidigt på morgonen och därför passar det ju helt bra att ta med frukost till jobbet. Det tar ju bara ett par minuter att mixa ihop en smutti hemma. På jobbet kan jag äta i lugn och ro, antingen innan eller efter min första lektion. Prima ballerina.

Dagens gröna drink består av: spenat, 1 kiwi, en bit päron, 1 ekologisk banan, ½ avokado, 1 dl kokosmjölk, 1-2 dl ekologisk havremjölk, 1 ägg, 1 tsk vaniljpulver och ½ tsk ingefära. 20140129-105739.jpg

4 thoughts on “Grön drink på jobbet

    • Jag har sällan ätit frukost på jobbet tidigare, men tänker att det är värt att testa för att slippa stressa på morgonen. Det blir ju en lugnare start på dagen och det kan ju leda till att resten av dagen blir skönare 🙂 Så frukost på tåget låter smart! Jag tror att jag fick en halvliter ungefär av den satsen jag gjorde idag. Ganska lagom. Det går ju också att använda mindre vätska och äta smoothies som yoghurt med lite nötter och frön 🙂

      • Det är så sant, tycker det är jättesvårt att veta hur mycket man behöver för att liksom bli mätt på det, men nu fick jag ett hum om det 🙂 På fredag blir det tidig jobbmorgon så ska testa det då 🙂

  1. Mmm! det tar jag också med mig från detoxen – att starta vissa dagar i veckan med en välgörande juice/smoothie. Gott, smidigt, mättande och fullt med fina ingredienser för kropp och smak! Förutom hett citron/ingefärsvatten 😀

Kommentera

