Längtan efter svett, vikter och endorfinruset

Det blir aldrig fel. Torsdag är en alldeles galen dag. På jobbet går det i ett. Jag hinner knappt kissa på lunchrasten. Idag är det dessutom så ovanligt att jag inte morgontränade och hann inte heller kvällsträna som planerat. Ibland kommer det saker emellan. Så är livet, och det är helt okej.

I morgon ska jag ge järnet på gymmet efter två träningsfria dagar. Kroppen är sugen, och jag misstänker: det kommer att bli fett. Ibland är det väldans bra med en extra träningsfri dag eftersom en verkligen längtar efter svetten, vikterna och endorfinruset. Och jag ser väldigt mycket fram emot en helg fylld med träning. Den där njutbara kombinationen av den egna styrketräningen och gemenskapen med gänget som kör tillsammans på lördagarna. Jag har alltid gillat att träna på helgmorgnarna men just nu känns lördagen som den bästa dagen när jag får tillfälle att svettas och ta i med likasinnade. Verkligen något att tycka om.

20140104-111201.jpg

 

2 thoughts on “Längtan efter svett, vikter och endorfinruset

    • Det är verkligen kul! Jag är så glad att jag har gänget på lördagarna och att jag vågar min in på gruppträningspassen mer nu 🙂 Det är kul! Men jag gillar också mina egna pass eftersom det blir egentid. Båda är bra liksom 🙂

Kommentera

