Hej helg!

Efter två träningsfria dagar var det riktigt skönt att kliva in på gymmet i morse. Jag tycker ju ändå att det är något särskilt med den där morgonträningen. Den lägger en sådan fin grund för dagen. Dessutom fick jag kliva ur bekvämlighetszonen något när Någon (läs jag) tydligen planerat in en liten 9-1-stege med benböj, armhävningar och burpees som avslutning på mitt pass för bröst och triceps. Fy hundan för burpees alltså. Effektiva men jobbiga små rackare!

Den här veckan har jag jobbat alldeles jättemycket. När helgen är slut kommer jag att vara uppe i dryga 55 timmar. Det är 10 timmar mer än min arbetstid, och givetvis känner jag mig trött och sliten. Dessvärre är det tidvis så det ser ut att vara lärare. Det är möten och möten och rättningshögar och ännu lite fler möten. Plus lektioner då vill säga, det är självfallet grunden. Den här helgen kommer inte att bli en sådan där skrota runt och ha det skönt-helg som jag älskar. Det kommer att bli en jobbhelg. Det är sportlov om två veckor och jag vill beta av så mycket som möjligt fram till dess för att verkligen vara ledig under lovet. Jag får lov att hålla ut med andra ord.

Som tur är har jag en tid hos frisören inbokad i eftermiddag och det ska bli njutbart att sjunka ner i frisörstolen och bli lite ompysslad. Det blir ett bra sätt att avsluta den här hektiska veckan på och liksom ladda för en fullspäckad helg. Ikväll tänkte jag också införliva en gammal tradition: finfredagsstäda lägenheten. Det är en väldigt tillfredsställande känsla att vakna lördag morgon till ett städad hem. Det gör att jag kan lägga allt fokus på rättningshögen under helgen också. Dammråttor har annars tendens att stjäla fokus. Åtminstone är det så för mig.

20140131-105637.jpg

Jag hoppas att ni har en njutbar fredag och att ni också ser till att pyssla om er själva lite. Själv ska jag göra en skön ansiktsmask under tiden jag städar hemmet. Mycket njutbart.

Kram Cilla

Kommentera

