Chai Choco Smoothie

Häromdagen tipsade Jeanna om läsvärda bloggar och jag hittade ett gäng att följa. Ibland är det bra att rensa lite i blogglistan och hitta nya favoriter. Jag trillade in på Danielles blogg och blev helt hooked. Hon lyfter tungt, äter rent och verkar vara en kul tjej. Sådant gillar jag (jag är ju så väldans rolig själv ni vet).

Som ni vet är jag lite smuttifantasti just nu och kom över en smoothie med raw kakao hos Danielle. Den såg så galet god ut och jag bara måste prova. Lyckligtvis hade jag samtliga grejer hemma med. Schyssta grejer för kroppen. Mjau. Jag körde också i en färsk ananasskiva i min variant. Mycket, mycket smaskigt!

20140202-115409.jpg20140202-115415.jpg

Chia Choco Smoothie
1 dl kokosmjölk
2 dl havremjölk eller vatten
1 banan (är den inte fryst så släng i några isbitar)
1 skriva färsk ananas
½ msk kokosolja
½ msk chiafrön
1,5 msk raw kakao

Mixa samman i mixer. Njut!

Danielle tycker att man kan lyssna på en riktigt bra låt under tiden man mixar, typ Let’s get it on av Marvin Gaye. Eller How Sweet It Is om man känner sig på ett poppigare humör. Det var inte riktigt mitt humör idag så jag tipsar snarare om den här:

3 thoughts on “Chai Choco Smoothie

  1. Jag fastnade också direkt för det där receptet när jag kikade in hos Daniella! Jag har aldrig gjort nån smutti med choklad/kakaosmak tidigare, så det måste provas snart!

  2. Hej hej! Nu är jag här inne och läser lite 🙂 Såg att du hade skrivit om mitt nyårslöfte, vad kul! Bra att du hjälper mig att föra budskapet vidare 🙂 Kram

Kommentera

