Idag är jag kär i mig själv

Jag kan sätta punkt för den här veckan på ett mycket tillfredsställande sätt. Veckans sista pass gick som en dans. Jag hade ett sådant bra flyt i övningarna och jag kände mig stark. Mitt mål är att få till fem träningspass på en vecka, men ibland blir det färre. Vissa veckor mer även om det inte händer särskilt ofta. Det är liksom no biggie för mig. Jag räknar inte pass på samma sätt jag gjorde förr utan jag lägger fokus på att träna med kvalitet. Och ha roligt förstås! Förlora mig i musiken i öronen och gå in övningarna med fokus. Hitta flowet så att säga. Det är inte alltid att man har flow när man tränar, men när det finns där stämmer precis allting. Nästan som en upplevelse utanför kroppen vissa stunder. Jag tycker att det är alldeles jättefränt.

Den här veckan har allting stämt och jag känner mig liksom lite kär i mig själv. För viljan, beslutsamheten, glädjen. För att jag kliver upp på morgonen när klockan ringer för att göra det jag tycker är roligt. För att jag inte längre stressar fram resultat utan låter träningen vara en källa till glädje och bättre självförtroende. Det är ju något särskilt med att lära sig nya saker, bli starkare och mer uthållig. Att känna och se den egna utvecklingen. På insidan och på utsidan.

entraningsbloggochlitetill, Cecilia Stålhandske

Och ibland händer det att hon tar på sig något annat än svart när hon går och tränar.

Kommentera

