Stora skivstångskompisen är det bästa jag vet

God morgon söndag!

Återigen en skön natts sömn i bagaget. Fortsätter jag så här kommer jag att vara toksnygg till sommaren. Jag är verkligen glad över mina nya sömnvanor. Jag har laddat kroppen med varmt citronvatten med ingefära och sträck ut kroppsdelar på yogamattan. Kroppen tycker att det är ytterst tacksamt när jag ger den tid på yogamattan på morgonkvisten. Det är ett snällare sätt att vakna till liv. Minnesanteckning: kom ihåg det när du är trött på morgonen. Yoga gör dig rörlig och glad. Win win.

20140202-084914.jpg

Jag har också preppat musklerna med banan inför benpasset jag alldeles snart ska avverka. Veckan bästa pass är sparat till sist. Med tanke på att gårdagens pass i crossfitriggen gav benen en omgång känner jag träningsvärken komma smygande och jag kommer nog få bita ihop lite granna när jag ska leka med bästa kompisen skivstången. Fast det gör jag så gärna. Benböj och stora skivstångskompisen är det bästa jag vet. Och utfall med rotation och vadpressar och sumobenböj. Jag tror minsann att jag har blivit helt galen på sista tiden. Jag som inte alls gillade att träna ben förr. Märkligt hur sakar bara ändras så där.

Hur börjar ni er morgon? Please tell.

8 thoughts on “Stora skivstångskompisen är det bästa jag vet

  1. God morgon Cecilia!

    Jag måste säga att jag blir så glam och varm av att läsa din blogg! Den ger mig hopp om förändring på ett avdramatiserat sätt och belyser många områden som ligger mig varmt om hjärtat 🙂

    Nu har jag inte hunnit läsa ikapp allt du har skrivit, men jag tänkte höra med dig om du har beskrivit mer ingående någonstans din resa/ditt arbete/tankarna kring ”inifrån och ut”?

    Nu blir det till att kicka igång den här dagen med städ och tvätt en stund innan mina föräldrar kommer med två hundar som vi skall passa idag 🙂 Dessutom står yoga och träning på agendan 🙂

    Ha en fab söndag!
    Jennifer

    • Hej Jennifer!

      Jag blir väldigt glad att läsa din fina kommentar. Det glädjer mig mycket att du gillar att hänga här och att jag lyckas skriva saker som du gillar.

      Alltså det finns nog mycket skrivit, och jag tror att om du söker på kategorier som ”Självkänsla!” ”Lilla Fröken Perfekt och Fullkomlig” ”Personlig utveckling” ”RMI: rätt mental inställning” hittar du en del inlägg. Jag håller också just nu på att skriva en serie om självkänsla jag kallar för ”Räddaren i nöden”. Jag har bara publicerat ett inlägg än, men det kommer ytterligare tre. Kanske hittar du något du gillar där.

      I övrigt tycker jag att det låter som en fin söndag för dig 🙂 Kör hårt 🙂

  2. Min morgon började med att väckarklockan ringde för att jag skulle hinna skriva klart en ansökan i tid till en post jag inte sökt, men blivit ombedd att söka. Kul med sånt! Så kanske ska fortsätta dagen med att gå på en intervju. Annars sitter jag här med morgonkaffet i högsta hugg och väntar på att äggen ska koka klart, sen blir det frukost. Önskar dig en skön söndag och blir glad i hjärtat över att du gillar crossfitpassen så mycket! 🙂 Kram

    • Men vad spännande med intervju! Är det ett extrajobb eller något som har med skolan att göra?

      Det där med crossfit är verkligen roligt. Jag är lite kär 🙂 Men man blir ju lätt det när man hittar nya grejer 😉 Ha en skön söndag vännen. Kram!

  3. Idag långsam och lat helgfrukost med sambon. Äggmacka, apelsin och den obligatoriska stora kopp te. Vardagsmorgnarna denna vecka har jag (också) börjat dagen med varmt citronvatten med ingefära – och nya favoriten chiagröt! Med en hög goda frysta (fast tinade) bär i. Har haft en jätteskön känsla i magen när jag åkt till jobbet, häftigt att kunna känna skillnaden så pass mycket! 🙂

    Sen har jag ett litet framtida mål och det är att (hinna=prioritera) att rulla ut yogamattan på morgnarna också. Jag fick in den goda vanan när jag var med i yogobe/yoga30days lilla utmaning men sen tappade jag bort det tyvärr. Steg 1 för att få in morgonyogan i vardagen är dock det svåraste för mig just nu,, att komma i säng ordentligt i tid på kvällarna.. Men jag är motiverad och pepp efter att ha följt och läst om dig som har fått fin ordning med det där 🙂 Tack för att du delar med dig!
    Och ursäkta att jag nu har skrivit en mindre novell i ditt kommentarsfält.. 😉

    • Citronvatten och ingefära är verkligen en hit 🙂 Jag gillar det så mycket! Och den där chiagröten måste jag nog se till att prova. Det finns så mkt spännande! Härligt att höra att du haft en go känsla i magen.

      Jag tänker att någon minut på morgonen gör skillnad med yogan. Eller ja, vilken tid på dygnet som helst. Man behöver ju inte yoga en timme eller så för att det ska ge något. Men jag vet, ibland är det svårt att få till det. Försök att inte ställa så höga krav på dig utan var glad för att tillfällen du landar på mattan. Med tiden kommer det att bli fler och fler tillfällen för att du mår så bra av det. Tro mig! Och det där med sömnen. Också svårt att få till men ack så viktigt. Jag mår så väldigt mycket bättre och har mycket mer energi när jag sover mer. Så jag hoppas att jag kan inspirera dig till att sova mer.

      Och jag har inget emot mindre noveller i kommentarsfältet 😛 Jag gillar det! Ha en fin dag!

  4. Jag började också med min kompis skivstången idag. Det blev ett trettio minuter långt styrketräningspass på gymmet, och nu sitter jag i soffan och dricker en god ananassmoothie medan jag funderar på vad jag ska äta till lunch.

    • Den där skivstången är en bra kompis! Och stark blir man också 🙂

      Jag funderar också på vad det blir för lunch idag. Ska svänga ihop mycket mat på en gång för att underlätta inför veckan. Jag brukar göra det på söndagar. Himla smidigt det där 🙂

Kommentera

