Mumsig grön ananasdrink

20140201-155612.jpg

Jag fortsätter att experimentera med mina gröna drinkar. Jag gillar dem och kroppen likaså. Det är ett fint sätt att boosta kroppen med schyssta grejer tycker jag. Vad jag prioriterar att stoppa i mixern är lite beroende på när på dygnet jag dricker/äter min drink. Är det efter träning ser jag till att få med lite mer protein och även kolhydrater. Dricker jag den senare på kvällen försöker jag undvika att ha i för mycket frukt. Fast det är upp till var och en hur noga man är med den där biten. Ibland vill man ju bara ha det man känner för helt enkelt.

Mixa samman:
En näve spinat
½ avokado
En skiva färsk ananas
1 kiwi
Saften av ½ citron
1 dl kokosmjölk
1 dl ekologisk havremjölk
2 ägg
kanel och ingefära

Häll upp i glas och toppa med gojibär och kokosflingor. Njut!

2 thoughts on “Mumsig grön ananasdrink

Kommentera

