Tacksamhetstisdag: en dag i skidbacken

Jag är så där gladtrött ikväll. Kroppen är genomarbetad och mör. Den här tisdagen har tillbringats i skidbacken i Kisa. Skolan har haft vinteraktivitetsdag och för tredje året i rad har jag fått följa med till skidbacken, vilket är är något jag tycker är riktigt kul. Vad jag tycker om med sådana här dagar utanför skolan är att det är ett trevligt sätt att umgås på. De vanliga elev- och lärarrelationerna skalas av lite grann och det är en allmän trevlig stämning. Inte för att vi inte har trevligt på skolan i vanliga fall, men dagar utanför skolan är alltid uppskattat. Jag tror att det är viktigt att komma bort från de vardagliga lokalerna och göra roliga saker tillsammans då och då. Det är ju som vilket arbete som helst, man behöver lite andrum och space emellanåt.

20140204-200157.jpg20140204-200203.jpg

Därför riktar jag min tacksamhet åt just den här dagen i skidbacken. Det har varit roligt och omväxlande. Jag har fått vara utomhus en del dag och njuta av skidåkning och vacker natur. Jag har fått umgåtts med härliga ungdomar och mina fantastiska kollegor. En helt underbar dag med andra ord. Jag kommer att somna gott i kväll, troligen väldigt snart. En blir ju väldigt trött av att vara utomhus en hel dag och skidåkning tar sannerligen på krafterna. I morgon står det välförtjänt vila på schemat. Inte nog med det, jag ska fortsätta på min tatuering. Bara det är skäl till att gå och lägga sig tidigt.

One thought on “Tacksamhetstisdag: en dag i skidbacken

  1. Jag jobbar ju på en skola, dock inte som lärare utan som fritidsledare och jag tror att det är viktigt för eleverna att få vara på samma nivå som sina lärare ibland. Att inte alltid känna sig lite i underläge, för så är det ju när det är någon som ska bedöma en. På skolan där jag jobbar så är det lärarna som visar respekt och ibland går ner på elevernas nivå genom att spela biljard, pingis, sätta sig och fika en sväng på lunchrasten som är de lärarna som får eleverna att vilja kämpa och göra sitt allra, allra bästa. Tror precis som du att sådana här dagar är viktiga för att få en möjlighet att göra något annat tillsammans och stärka relationerna på ett annat sätt 🙂

Kommentera

