Välkommen tillbaka finfredag!

Ännu en vecka har passerat. En vecka som har gått precis lika fort som de andra veckorna den senaste tiden. Jag har tänkt på varför jag upplever att tiden går så väldigt fort just nu. Ni vet ju att man brukar säga att det går fort när man har roligt och jag tror helt enkelt att jag trivs bra med min vardag. Jag tycker om mitt liv. Jag uppskattar den jag är. Jag har roligt. Det leder givetvis till att tiden inte sniglar sig fram. De där gråa dagarna kommer alltmer sällan. Tiden står inte still.

Jag somnade i tid igår och vaknade till och med några minuter innan klockan ringde i morse. Jag tror inte att jag är utvilad och helt färdig med sömnen 05.15 men det är ändå en tämligen skön känsla att börja vakna till där på morgonkvisten och faktiskt inte känna att man är så trött att man tror att man ska avlida. Mitt sova mera-projekt har sannerligen varit givande. Jag har ju alltid varit en morgonmänniska och tyckt om att kliva upp på morgonen. Under hösten var det svårt för mig, varje morgon var en kamp. Nu börjar jag äntligen känna igen mig själv igen. Jag somnar i tid på kvällarna och vaknar pigg och glad. Välkommen tillbaka Cilla, välkommen tillbaka!

Fredagen inleddes sedan på gymmet. Jag körde ett pass för bröst och triceps och även idag gick det som en dans. Jag kände mig stark, jag hade fokus. Bänkpressen och jag blir bättre och bättre kompisar och den stora skivstången känns allt mindre skrämmande. Utveckling sker. Det är spännande.

20140207-103310.jpg

One thought on “Välkommen tillbaka finfredag!

Kommentera

