Morgonträning blev morgonmys

20140211-091532.jpg

Igår hade jag en hektisk dag och jag kände mig stressad i kroppen när jag somnade. Hjärnan gick på högvarv och jag fick ta till andnings- och avslappningsövningar för att komma till ro. Därför bytte jag morgonträning mot en mer avslappnad morgon. Klockan ringde som vanligt men stället för att gå till gymmet stannade jag i sängen med en bra bok och varmt citronvatten. Jag har en ytterst stressig vecka framför mig och tycker att det är bra onödigt att köra slut på mig själv under veckan. Jag vill inte stupa innanför dörren på fredag eftermiddag och känna mig som en urvriden disktrasa under lovet. Nej, jag vill njuta av mitt sportlov. För att kunna göra det är det viktigt att jag inte ser sträckan ditt som ett långt och fartfyllt maraton utan att jag faktiskt ser till att lyssna på kroppen. I morse ville den vila och vakna till liv i sin egen takt. Den där kroppen gör så mycket fint för mig och jag vill ge den kärlek tillbaka. I eftermiddag kan jag springa intervaller  på löpbandet och leka med vikterna. Jag har ju trots allt möjligheten att planera min dag precis som jag vill.

One thought on “Morgonträning blev morgonmys

Kommentera

