Här kommer jag och är sprallig

Den här första sportlovsdagen har varit så underbar. Ni vet en sådan dag när man bara är glad och uppåt och riktigt känner livsglädjen i sig. Åh, jag älskar sådana dagar! Det började med ett riktigt tufft träningspass med lördagsgänget. Ingela hade vaknat på rätt sida och det sparades inte på krutet vill jag lova. Kroppen var helt slak efteråt, så där som man bara blir när man verkligen gett allt man har. Luvluv.

Dagens pass innehöll något färre övningar än förra veckan, men istället för att jogga mellan övningarna lades det in en rad olika konditions- och benövningar: benböj och utfall och burpees och ankargång och snabba fötter och en väldans massa jobbiga grejer. 30 sekunders hårt arbete och därefter gick man vidare till nästa övning. Inte nog med det fick vi också utföra parövningar mellan första och andra varvet där både styrka och uthållighet utmanades. Idag fick jag köra tillsammans med en tjej som heter Sandra som var betydligt mycket starkare än vad jag är. Jag fick alltså plocka fram både vilja och pannben för att inte flyga efter henne som en lätt liten vante. Hej utmaning! Sådant är också bra för mig att träna på, för jag vill gärna göra parövningar med människor jag känner och således också är mer bekväm med. Så man kan säga att lördagsträningen utmanar och utvecklar mig på många sätt. Många tummen upp på en och samma gång och dagens lördagsträning får fem av fem toasters.

20140215-184749.jpg

Efter träningen kom dagens andra höjdpunkt: frukost i lugn och ro. Att Kalla dessutom tog OS-guld under tiden jag gjorde mig i ordning efter att ha suttit länge och väl och sipprat på kaffe i soffan känns också som en stor höjdpunkt. Jag tillhör kategorin människor som är lite av en mästerskapssupporter när det kommer till sport, men jag har verkligen tyckt att det har varit roligt att följa OS det här året. Är det en åldersgrej månne?

Ännu en höjdpunkt kom på eftermiddagen när jag åkte hem till de nyblivna föräldrarna Olida och Anders för att hälsa på lilla Sofia. Cirka sex veckor gammal och söt som socker. Jag smälte som smör i solsken. Så liten, så fin, så fullkomlig. Lilla Sofia är ett väldigt efterlängtat barn och det var underbart att se hur stolta föräldrarna var för tillskottet i familjen.

20140215-184757.jpg

Resten av dagen har jag ägnat mig åt att vara på spralligt humör. Jag har dansat loss i köket, sjungit med till musiken och fyllts av känslan att livet är så härligt. Den där känslan att man kan göra allt man vill är en känsla som stärker mig. Vissa dagar är det lätt att tvivla på sig själv och drabbas av jantelagsängslan men idag fylls jag av framtidstro och förhoppning. Man kan säga att jag just idag har tagit ett viktigt beslut om min framtid och det känns både spännande och nervöst. Kanske är det en helt obeskrivlig känsla. För stor att sätta ord på. Men jag glädjer mig åt det spralliga humöret och suger in känslan av att livet är härligt och spännande och att jag kan göra precis vad jag vill med mitt liv.

One thought on “Här kommer jag och är sprallig

  1. Var sprallig, så sprallig som du kan! Var en sur bitterfitta deluxe nyss, men kom in här och läste dina glada och inspirerande ord och kom genast till sans. Tack!

Kommentera

