Saker jag gjort idag

Den här måndagen har varit en oerhört produktiv dag. De första dagarna vid ledighet brukar vara tämligen lugna för mig. Jag brukar alltid längta efter att tillbringa tid i sängen och göra klippt ingenting. Idag har jag inte alls känt den känslan och det får mig att tro att jag är lugnare i mig själv. Återhämtning behövs ju alltid, men jag är liksom inte urlakad på energi och trött på det där sättet att jag inte orkar ta mig för någonting vid ett lov. En väldigt angenäm känsla!

Jag blev kvar i flera timmar på jobbet och njöt av att få saker gjorda. Insåg att det där med att sätta papper i pärmar är tålamodsprövande när pärmen inte går ihop och hälften trillar ut. Fast tålamod verkar jag ha gott om idag och det tackar jag all tid på yogamattan för. Anger management deluxe. Jag kände mig tillfreds när jag lämnade jobbet rent och snyggt och när jag kommer tillbaka på måndag kan jag gå direkt på de pedagogiska grejerna och slipper leka sekreterare.

Efter jobbet träffade jag min vän Jennifer för att planera inför vår Sandras 30 årsfest nästa helg. Som vi har klurat och planerat och skrattat. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på hur mycket vi tre har gått igenom tillsammans. Mer än 15 års vänskap sätter sina spår vill jag lova. Och erbjuder också några gapskratt.

20140217-212647.jpg

Inte nog med jobbande på lovet och festplanering har jag varit på miljöstationen och gjort mig av med skräp och flaskor. Köpt nya krukor och blommor, plockat ner saker i förrådet, tagit upp annat och gjort fint hemma. Kommit fram till att när en börjar skura på en fläck i köket inser en ganska snart att det finns fler fläckar att ta sig an och vips har en skurat luckor och kylskåp och mikrovågsugn. Just nu är jag helt förälskad i mitt hem. Ibland går jag liksom bara runt här och suger in hur fint jag har det och hur bra jag trivs.

Inte nog med det! Jag har vårkänslor. Jag vet, det är fortfarande bara februari och snön kommer säkerligen att falla igen innan det är vår på riktigt. Men det har varit en sådan mild dag och det luktar som vår. Känslan av att ljusare tider är på intrång är en härlig känsla, och jag har så mycket att se fram emot. Det känns på något sätt som att 2014 kommer att explodera. Jag älskar det här året! Och idag blev det helt klart att jag i juli beger mig till Jönköping i tre veckor för att utbilda mig till personlig tränare och kostrådgivare. Hur coolt är inte det? En dröm jag burit omkring på under så lång tid ska äntligen bli verklighet. För att jag väljer att göra verklighet av drömmen. Det pirrar i hela kroppen och jag känner mig stolt över mig själv.

Och i morgon kör jag igång med ett nytt träningsupplägg. Det blir inte bättre än så!

God natt raringar!

6 thoughts on “Saker jag gjort idag

  1. Vad roligt att läsa! Du kommer klara det grymt, som du motiverar och formulerar dig på ett bra sätt kommer passa toppen med all ny kunskap du får 🙂

    • Det känns jätteroligt, jättespännande och jätteskrämmande. Allt på en gång 🙂 Men främst känns det roligt och viktigt att jag följer drömmen och gör vad JAG kan för att ta mig framåt dit jag vill. Living the dream – all that matters ja!

Kommentera

