Tacksamhetstisdag: att ha flow

20140218-105043.jpg

För varje vecka som går inser jag djupare och tydligare hur mycket jag har I livet att vara tacksam för. Jag är säker på att uppmärksammandet av livet och att ta mig tid att sätta ord på saker att vara tacksam för har gjort skillnad. Jag är ju givetvis tacksam även på andra dagar än på tisdagar, men att verkligen formulera i ord vad som betyder något i livet gör att en reflekterar lite mer kring det. Det är ett sätt att uppskatta men också att sprida glädje till sig själv. Så stort tack till dig Vevve som drog igång detta. Du inspirerar och rockar.

Idag är jag extremt jättetacksam för det flow jag för tillfället har. Jag tackar min kropp och njuter av varje stund. Kontrasten kanske är extra tydlig nu när jag kände hur motsträvig kroppen var under mensen. Nu samarbetar kroppen och jag och allting flyter på. Det är en ynnest att ha en fungerande kropp. En stark kropp som gör det jag ber den om. Att ha flow innebär, för mig, att jag med tankens kraft ser till att göra mig själv starkare. Att vända negativa tankebanor till något bra. Att ha flow är när kroppen och huvudet går i samklang. Att tänka rätt och göra rätt. Det är ett vackert kretslopp av energi. Att ha flow är inte något man upplever jämt och ständigt. Nej, det går i cirklar och är säkerligen beroende av de där andra cyklerna som påverkar vår tillvara. Därför känns det viktigt att verkligen njuta av det flow jag upplever för tillfället. Ta vara på det. Uppskatta det. Älska det. Jag säger som min vän Johanna: high five till mig. För flow och vilja!

One thought on “Tacksamhetstisdag: att ha flow

  1. Ja, åh, har också upptäckt hur viktigt det är att ge de saker i livet en är tacksam för lite uppmärksamhet. För det är verkligen en skillnad på att ”bara ha” och att verkligen formulera orden.

    Och flow, åh så härligt. En känner sej oslagbar då.

    Sen vill jag förresten passa på att säja att jag tycker din blogg är så himla fin och inspirerande. Den känns så lugn och utvecklande på något vis 🙂

Kommentera

