Snabba intervaller och ett galet benpass

Raringar!

Vilken njutbar helg det har varit. Jag har tränat, umgåtts och njutit. Riktigt sugit ut det sista av ledigheten. Igår fystränade jag ett ungdomslag i Målilla som för närvarande saknar tränare och jag har lovat att ställa upp ett par gånger tills de hittar en lösning. Jätteroligt! Och ett kvitto på att jag är helt rätt ute i mina tankar att jobba med träning. Jag kände mig helt fylld av energi när jag for hemåt och begav mig raka vägen till gymmet för att själv springa intervaller. Jag fick nämligen ge upp lördagshänget i crossfit-riggen för att få ihop tiden, men det gick ju väldans bra att riva av ett par snabba intervaller också. Och snabb, det var jag minsann!

Jag har börjat känna en längtan efter att springa igen. Utomhus. Jag vet inte om jag är särskilt sugen på några längre sträckor, men tänker mig att jag ska ge mig ut någon gång i veckan och möta våren här lite längre fram. Jag är fortfarande alldeles för hooked på styrketräning för att avvara alltför mycket tid på gymmet, men lite frisk luft på morgonkvisten är väldans skönt. Jag tror att det är som med allt annat; bara man ser till att ta sig ut ett par gånger går det lite lättare. Jag har ju känt lite av ett motstånd till att springa i höst och det handlar så klart om att jag inte har gjort det på länge. Kommer jag bara ut och känner på löpsteget är jag är säker på att den gamla goda känslan återuppstår. Det där med att pressa tider, det lägger jag helt på hyllan. Jag ska bara springa och njuta, det ska jag.

20140223-212756.jpg

Inte nog med att jag sprang snabba intervaller igår körde jag också veckans sista pass, benpasset, med flaggan i topp idag. Det har sannerligen varit en lyckad träningsvecka för min del. Nytt upplägg och ny energi, så kan jag sammanfatta det hela. Idag körde jag lätt och tung om vartannat och benen fick sig verkligen en omgång. Jag misstänker att det kommer att kännas rejält i både ben och rumpa i morgon. Jag är nöjd!

20140223-212439.jpg20140223-212449.jpg20140223-212433.jpg

 

2 thoughts on “Snabba intervaller och ett galet benpass

Kommentera

