Fokus på inre lugn, träningsglädje och kärlek

God morgon måndag! God morgon kära ni.

Jag är tillbaka på jobbet efter sportlovet. Det känns bra. Veckan efter lov brukar man få kicka igång eleverna rejält de första dagarna, men jag har gott om energi och de ska inte få ligga på latsidan de närmaste dagarna. Minsann. För egen del kan jag sammanfatta vecka åtta och sportlovet som en helt härlig vecka. Jag har sannerligen tagit mig själv på orden när det kommer till att vara ledig och njuta. Mest av alla har jag egentligen skrotat runt hemma, skrivit, läst, umgåtts och tränat. Igår storstädade jag lägenheten och fixade lite vårkänsla. Det är bara de färska blommorna i köket som fattas. Det tar jag och inhandlar idag. Jag tror nämligen att jag har gått och blivit litet besatt av det där med att ha färska blommor i köket. Det är en sådan vardagslyx tycker jag. (Säger man egentligen så, färska blommor? Är de andra blommorna en har ofärska då?)

Morgonen började jag med varmt citronvatten. Det är en morgonrutin jag tagit med mig sedan min detox och något jag varmt rekommenderar er att testa under den kommande utmaningen bravalnyavanor. Det varma citronvattnet hjälper kroppens naturliga reningsprocess med slaggprodukter. Har man dessutom lite ingefära och cayennepeppar i vattnet boostar det också matsmältningen/förbränningen i kroppen på naturlig väg. Jag dricker sedan en kopp kaffe med kokosolja när jag kommer till jobbet, och försöker sedan att inte dricka mer än en-två koppar under dagen. Det är också något jag har tagit med mig från detoxen när jag inte drack kaffe överhuvudtaget. En kopp på morgonen och en kopp efter lunch räcker gott och väl. Jag njuter.

20140224-085431.jpg

Nu tycker jag att vi tar och kickar igång den här veckan med en stor dos glatt humör! Vi kan göra den här sista veckan i februari till en vecka när vi försöker göra några goda gärningar, för oss själv och för andra. Vi kan tänka goda tankar om oss själva, se till allt vi har i tillvaron och uppskatta livet för vad det är. Mitt fokus ligger på att hålla kvar det inre lugn jag har efter den härliga sportlovsveckan, träna med glädje och ge kärlek till människor i min omgivning. Vad är ditt fokus den här veckan?

Kommentera

