Saker jag har tänkt på idag

  • Jag har gått från att leva på paycheck to paycheck varje månad till att ha stenkoll på min ekonomi. Att budgetera och spara är honnörsord i min tillvaro. Känns mycket bra. Och vuxet. Hej sjukt bra sparplan!
  • Jag ser riktigt mycket fram emot utmaningen #bravalnyavanor. Mars månad kommer att bli en rolig och spännande månad. Vi är så många som tillsammans ska göra bra val och skapa vår tillvaro på bästa sätt. Luvluv!
  • 2014 alltså. Det känns som att hela det här året kommer att explodera. Jag har så mycket roligt att se fram emot. Stora saker, små saker. Saker som får det att pirra i hela kroppen på mig. 2014, alltså!
  • Veronica idésprutan Jäderlund alltså, vilken kvinna! Hon är en sådan inspirationskälla för mig på så många sätt. Jag har lite av en crush på henne just nu och jag längtar ihjäl mig till Blogger Boot Camp när jag ska få äran att träna för henne.
  • Jeanna och Johanna ska springa Stockholm halvmaraton. Jag fick helt plötsligt känslan av att det skulle kunna vara ett ypperligt sätt för mig att springa in min 30 års dag. Jag firar nämligen den näst sista dagen som 20 någonting den 13 september. Frågan är bara om jag är sugen på att löpträna långa sträckor i sommar eller inte. Ska ni springa?
  • Män som näthatar kvinnor. Det är ett fenomen jag inte riktigt kan släppa, och hur jag än vänder och vrider på saken kommer jag fram till att det främst verkar som det är män som irriterar sig på kvinnor som sticker ut. Jag hör ju lite då och då att jag anses tramsig med saker jag gör, och jag har reflekterat över att kvinnor mest hejaropar och klappar på axeln. Män däremot, de stör sig en väldans massa.
  • Yogobe är ett fantastiskt bra redskap. Ibland gillar jag att yoga på egen hand och liksom låta ett flöde av positioner uppstå av sig självt. Men efter några dagars yogande på egen hand återkommer jag alltid till att Yogobe har allt en yogi vill ha. Fantastiskt ställe alltså!
  • När jag blir stor vill jag ha en kille som jag kan utföra gemensamma intressen med. En kille som tycker att det är roligt att svinga sig i armgång, lyfta vikter och springa milen en tidig morgon i april med mig. Som Betty och Martin till exempel.  De gör sin egen grej, men de har det också gemensamt. I like that shit.
  • Fast Peter Lemarc. Om en ändå kunde få gifta sig med honom!
2 thoughts on “Saker jag har tänkt på idag

  1. Hej hej! Jag har sprungit Stockholm halvmara två ggr och tycker det är ett mycket trevligt lopp att springa. Kan varmt rekommendera det. Jag gillar det loppet bättre än Göteborgs varvet. Ha det gott!

    • Hej Angelica! Många verkar tycka att Stockholm halvmaraton är ett trevligt lopp. Det ger ju mig något att tänka på 🙂 Jag har gillar Göteborgsvarvet väldigt mycket, men det är verkligen ingen banan man springer sitt snabbaste på 😉 Tack för din kommentar!

Kommentera

